בנק לאומי ועמותת OneDay בשיתוף עיריית תל אביב-יפו יוציאו בתקופה הקרובה עשרות טיולים וסיורים מודרכים, חווייתיים ומונגשים לאזרחים ותיקים ברחבי הארץ, כדי לאפשר לאותם אזרחים חוויות ואינטראקציות חברתיות ולהפיג במעט את תחושת הבדידות. 

מיזם זה התקבל בשיתוף פעולה מלא עם עיריית תל אביב-יפו, האחראית לתוכניות רבות שמטרתן לצמצם את הבדידות בקרב האזרחים הוותיקים. היוזמים מסבירים כי תוכנית הסיורים נועדה להעצים את תחושת השייכות של האזרח הוותיק בקהילה ולקדם הליכה ואורח חיים בריא. הטיולים מתקיימים בכל פעם באזור אחר בארץ וכוללים חוויה וקשר עם החברה המקומית.

עמותת OneDay התמחתה ביצירת פעילויות קבוצתיות בהתאמה אישית במטרה לייצר חוויות חדשות, והיא עוסקת ביצירת מסגרות התנדבות משמעותיות עבור חברות ותאגידים, כמו בנק לאומי. הפרויקט נערך כחלק מהמדיניות החברתית של הבנק לתמיכה באוכלוסיית הגיל שלישי, וכולל כ־27 סיורים וטיולים ברחבי הארץ, המותאמים אישית ומונגשים למועדונים של האזרחים הוותיקים בעיר תל אביב-יפו ובהמשך בשאר חלקי הארץ שאליהם יגיעו מתנדבי לאומי. 

"יצאנו ללוות טיול לאוכלוסייה בוגרת, וגילינו אנשים שמחים שיודעים ליהנות מהחיים גם כשיש קשיים. עזרנו למתקשים בהליכה, שוחחנו על נושאים רבים, צחקנו, הקשבנו לסיפורים, הענקנו תשומת לב למשתתפים, שרנו ביחד, עשינו שמח ובעיקר התרגשנו כשהבנו כמה משמעותיים היינו עבורם כל היום. אני מודה על הזכות ועל ההזדמנות לעשות משהו בשביל מישהו", מספרת ורד בן ארצי, מתנדבת מעובדי בנק לאומי.

מנכ"ל OneDay אלעד בלומנטל מסר: "אנחנו גאים במערך ההתנדבות שלנו, שמאפשר כמעט לכל אחת ואחד לקחת חלק בעשייה חברתית משמעותית, והפעילות עם הגיל השלישי מרגשת אותנו במיוחד". 

פרח סומך, מנהלת תחום אזרחים ותיקים בעיריית תל אביב-יפו, הוסיפה: "מרחיב את הלב לראות את השמחה ואת ההנאה של האזרחים הוותיקים ואת החיבור שנוצר עם המתנדבים".