בישראל מתגלים מדי שנה כ־26 אלף מקרי סרטן חדשים. אחוז הנשים והנערות החולות בסרטן השד בישראל הוא מהגבוהים בעולם: אחת משבע נשים ישראליות מתמודדת עם המחלה, ונאלצות להתמודד עם אובדן השיער כבר מהטיפול הכימותרפי הראשון.

פרויקט "צמה של עוצמה", הוא מבצע ההתרמה השנתי של מותג טיפוח השיער PANTENE ועמותת זכרון מנחם הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. במסגרת הפרויקט, ייערכו השנה אירועי התרמה מרכזיים בקניון עזריאלי ירושלים ב־7.12 ובקניון איילון ב־5.12, המזמינים את הציבור לתרום שיער באורך של 30 ס"מ לפחות, שממנו ניתן להכין פאות שיועברו בחינם לנשים החולות שאיבדו את שיערן.

נעמה, בת 29 שחלתה בסרטן השד, מספרת: "כשאיבדתי את השיער איבדתי את החשק להילחם. הקרחת צעקה עליי כל בוקר מהמראה 'את חולה!'. במשך תקופה ארוכה אפילו פחדתי להיפגש עם חברים, לצאת מהבית. פחדתי שירחמו עלי, שינעצו בי מבטים. ברגע שקיבלתי את הפאה הרגשתי שיש לי אנרגיות להילחם על הבריאות שלי, פתאום את כבר לא נראית כל כך חולה ואת צריכה גם להתנהל בהתאם. הפאה החזירה לי את הכוח לחייך. מאז שהחלמתי, תרמתי בעצמי כבר ארבע פעמיים. זר לא יבין, הפאה הזאת עבור נשים חולות היא לא פחות מחבל הצלה בתקופה הקשה בחייהן".

"לאלפי חולות אובדן השיער קשה לא פחות מההתמודדות עם הסרטן. הפאה מעניקה לנשים האלו אומץ וכוח להתמודדות במאבק על חייהן. זו לא רק סיסמה - "הצמה שלך היא העוצמה שלה" אומר חיים ארנטל, יו"ר זכרון מנחם וחתן פרס ישראל. את רשימת המספרות המשתתפות במבצע ודרכי תרומה אחרות לזכרון מנחם, ניתן למצוא באתר העמותה באינטרנט או בטלפון 02-6400800.

בשנה שעברה השתתפו במבצע 465 מספרות לאורך כל השנה, 71 מוסדות חינוך ואקדמיה קיימו אירועי תרומת שיער בשנה שחלפה עם 5,200 תרומות שיער, 811 בנות מצווה והוריהם של 278 פעוטות שהסתפרו לראשונה תרמו גם הם את חלקם כולל בת 87 שהייתה לתורמת המבוגרת ביותר במבצע.