כ־7,000 חיילים בודדים משרתים בצה"ל, מהם כ־3,500 עולים. במטרה להוקיר את החיילים הבודדים התקיים השבוע אירוע הצדעה, שיסתיים היום באירוע השיא – "יום סידורים" השנתי, שאותו יזמו התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש וארגון FIDF, ביחד עם אכ"א מופת בצה"ל ובשיתוף האגודה למען החייל.

במסגרת האירוע הייחודי, שייערך זו השנה השמינית, יפקדו את בית החייל בתל אביב כ־2,500 חיילים בודדים, שעלו לישראל לבדם מ־70 מדינות, ומיחידות צה"ל השונות.

מפילוח מוצאם של החיילים הבודדים העולים, רובם הגיעו מארה"ב (800 חיילים), רוסיה (479), אוקראינה (373) וצרפת (236).
בנוסף הגיעו גם מאוזבקיסטן, אזרבייג'ן, גואטמלה, גיאורגיה, הונג קונג, קוריאה הדרומית, תוניסיה, טורקיה ואפילו מלבנון. כ־60% מהחיילים הבודדים העולים הם גברים וכ־40% הן נשים.

החילות והחטיבות המובילים שאליהם מתגייסים החיילים הבודדים הם חיל האוויר, חיל הים, צנחנים, גולני, שריון, איסוף קרבי, חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, נח"ל וגבעתי. אחת מאלפי החיילים והחיילות הבודדים המשרתים כיום בצה"ל היא אביגיל ווינדברג (23), שנולדה בסין לאמא יהודייה מקהילת קאיפונגו ולאבא סיני־אמריקאי, ועלתה לישראל בשנת 2018, במסגרת תוכנית התנדבות בקיבוצים.

"התאהבתי בישראל בזמן תוכנית ההתנדבות, שארכה כארבעה חודשים, ואז חזרתי לסין. אחרי חודש הגעתי שוב לישראל, ללמוד במדרשה בגוש עציון. בזמן שהייתי שם שמעתי שהיה פיגוע דקירה בסופר מקומי, שבו נרצח אדם. זה מה ששכנע אותי לעלות לישראל, להצטרף לצבא ולהגן על המדינה. הבנתי עד כמה אני רוצה לעזור בשמירה על ביטחון ישראל", סיפרה. אביגיל התגייסה ב־2021 למחו"ה אלון, ומשרתת בחיל התותחנים ביחידת רוכב שמיים בתפקיד לוחמת.

יעלה ארבל, בת 19 מבוסטון, היא הצעירה מבין ארבע אחיות, שעלו ארצה לפניה והתגייסו לצה"ל לשירות בתפקידים מגוונים: אחת מהן כקצינה בחיל הים, השנייה כטייסת קרב והשלישית בלהקה צבאית. יעלה תתחיל בקרוב קורס מדריכות הנדסה קרבית. "רציתי לתרום ולהגן על ישראל", היא מספרת.לדבריה, "אני נחשבת לחיילת בודדה אבל אני לא באמת בודדה. אני מוקפת בתוכניות ובאנשים שרק רוצים לתת אהבה, לעטוף ולתת תמיכה".

גאל גלברד, בן 20 מבואנוס איירס, ארגנטינה, הוא הראשון ממשפחתו להתגייס. "תמיד חלמתי לשרת בצה"ל. כשהתחילה הקורונה הבנתי שזה עכשיו או לעולם לא, אז עליתי לארץ והצלחתי להשתלב כלוחם בגולני", הוא מספר.

נויה גוברין, מנהלת התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו־FIDF, אמרה לרגל אירוע ההצדעה: "אחרי יותר משנתיים שנבצר מאיתנו לקיים את יום הסידורים עקב הקורונה, אנו נרגשים לחזור בתרועה גדולה עם שבוע שלם שכולו תודה והוקרה על תרומתם של החיילים הבודדים למדינה".

רמ"ט אכ"א תא"ל יורם כנפו הוסיף: "שבוע ההצדעה לחיילים הבודדים הוא הזדמנות עבורנו בצה"ל ובחברה הישראלית לעצור ולהגיד תודה למי שבחרו לעזוב חיים מוכרים מאחור ולהתגייס על אף מציאות חיים מאתגרת".

תא״ל במיל׳ ירון בארי, מנכ״ל האגודה למען החייל: ״אנו באגודה למען החייל מאמינים כי החיילים הבודדים ראויים לכל סיוע אפשרי ולכן שמחים לקחת חלק בשבוע ההוקרה עבורם. זוהי זכות עבורנו לעטוף אותם באהבה  בשלל הפעילויות שלנו לאורך השירות הצבאי.  אנו שם עבורם בפתרונות מגורים בדירות בית חם ובבתי החייל, ברכישת כרטיסי טיסה לביקור המשפחה בחול, ובחלוקת תווי שי בחגים. בחלוקת שי בימי הולדת וביום המשפחה ובפרוייקטים רבים אחרים.  אני מברך על הפעיליות הללו ונמשיך לבצען בהיקפים נרחבים גם בשנה הקרובה״.