חודש נובמבר היה קרוב לממוצע הן בכמויות הגשם והן בטמפרטורות. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי היו אזורים בהם נובמבר היה גשום מהממוצע, בחלקם אף במידה ניכרת כמו דרום מישור החוף. מנגד היו אזורים בהם כמויות הגשם היו קטנות כמו אזור גוש דן והשרון, כך שבממוצע מרחבי ארצי הכמויות היו קרובות לממוצע החודשי.

בנובמבר הייתה שונות אזורית בכמויות הגשם, עם אזורים גשומים יותר לצד אזורים גשומים פחות, אם כי ההבדלים בין האזורים לא היו קיצוניים.

חלקו הדרומי של מישור החוף (מראשון לציון ודרומה) היה גשום מהממוצע והדבר בלט בשתי רצועות. האחת באזור ראשון לציון-נתב"ג ומזרחה לכיוון מודיעין ודרום השומרון, שם הגיעו הכמויות ל-110% עד 150% מהממוצע לחודש.

רצועה שנייה השתרעה בין אשקלון וצפון עוטף עזה לשפלה הדרומית ומערב הרי יהודה, שם הגיעו כמויות הגשם בנובמבר לפי 1.5 עד 2 מהממוצע לחודש (לדוגמה אור הנר עם 100 מ"מ בהשוואה לממוצע של 55 מ"מ).

אזור גשום נוסף היה בעמק הירדן שבחלקים ממנו הכמויות הגיעו לפי 2 מהממוצע ויותר (שער הגולן 71 מ"מ לעומת ממוצע חודשי של 37 מ"מ, פצאל 42 מ"מ לעומת ממוצע של 17 מ"מ). עוד אזורים גשומים בארץ היו בצפון עמק החולה, צפון הגולן ואצבע הגליל עם כמויות שהגיעו ל-110% עד 140% מהממוצע.

בצפון הארץ הכמויות ככלל היו קרובות לממוצע עם אזורים גשומים יותר בגליל העליון ואזורים עם כמויות מתחת לממוצע כמו הגליל התחתון ואזור חיפה. במישור החוף הצפוני והמרכזי היה גשום באזור זכרון יעקב והכרמל. לעומת זאת באזור השרון וגוש דן נובמבר היה יבש יחסית עם כמויות שהגיעו ל-60% עד 80% מהממוצע בלבד. בהרי יהודה היה גשום מהממוצע בעיקר על גב ההר ובחלקו המזרחי.

ברוב חלקי הנגב ירד מעט גשם (פרט לבאר שבע), ולעומת זאת בערבה ירדו כמויות גדולות יחסית לאזור זה במיוחד בחלקו הדרומי (15 מ"מ בשד"ת תמנע רמון, 12 מ"מ באילת).

מה-1 עד ה-2 בחודש ירדו גשמים בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף. הכמויות היו בדרך כלל 5 עד 10 מ"מ, אך היו מקומות עם יותר מ-20 מ"מ (פרוד 32 מ"מ, כפר סומייע 29 מ"מ, תל דן 22 מ"מ).

7 עד 9 בחודש: המערכת המסודרת הראשונה בעונה שהורידה כמה עשרות מילימטרים בצפון הארץ ובמרכזה. באזורים רבים ירדו 20 עד 40 מ"מ, אך היו אזורים גשומים יותר עם כמויות של 40 עד 60 מ"מ ויותר כמו דרום מישור החוף וצפון עוטף עזה, אזור עכו נהריה ודרום גוש דן. לעומת זאת היו אזורים עם כמויות של 10 עד 20 מ"מ בלבד כמו חיפה, הגליל התחתון ורחובות-אשדוד. 

14 עד 17 בחודש: גשמים ירדו באזורים שונים בארץ בכמויות לא גדולות בדרך כלל. במקומות רבים הכמויות היו של 5 עד 15 מ"מ, אך מקומית נמדדו כמויות גדולות יותר - בבאר שבע ירדו 26 מ"מ בתוך שעה אחת, בנגבה ירדו 33 מ"מ כשמחציתם ירדו בתוך חצי שעה, בגת ירדו 39 מ"מ. לעומת זאת היו אזורים בהם כמעט ולא ירד גשם, כמו מישור החוף המרכזי ואזור חיפה וכן בים המלח ובערבה.

23 עד 26 בחודש: מערכת משמעותית בה ירדו בחלק מאזורי הארץ למעלה מ-50 מ"מ. האזורים שקיבלו את הכמויות הגדולות ביותר היו צפון מזרח הארץ (נווה אטי"ב 90 מ"מ, במטולה 71 מ"מ), הרי המרכז ומישור החוף המרכזי והדרומי. באזור ראשון לציון ירדו 50 עד 70 מ"מ, שחלקם ירדו תוך זמן קצר והדבר גרם להצפות באזור. לעומת זאת היו אזורים עם כמויות קטנות בהרבה כמו אזור תל אביב וחלקים מהשרון עם כ-10 עד 20 מ"מ.

28 עד 30 בחודש: גשם ירד בחלק מאזורי הארץ. בשלב הראשון (29 בחודש בשעות הבוקר המוקדמות) הגשם התמקד בדרום וגרם לשיטפונות בחלק מנחלי הנגב והערבה (בשד"ת תמנע רמון 10 מ"מ, ביטבתה 7 מ"מ). בצהריים הגשמים התמקדו בשרון ובצפון מערב הארץ. בחלק מהמתחנות נמדדו כמויות גדולות (דליית אל כרמל 43 מ"מ, יגור 40 מ"מ, עתלית 33 מ"מ). ב-30 בחודש נוספו עוד מספר מילימטרים בצפון הארץ, באזור השרון ובעמק יזרעאל, שם אף ירדו כ-10 מ"מ.

טמפרטורות ומזג האוויר במהלך נובמבר 2022

הטמפרטורות בנובמבר בשעות היום היו קרובות לממוצע (2020-1991) בהרים ובפנים הארץ וגבוהות ממנו ב-0.5 עד 1 מעלות במישור החוף. בשעות הלילה הן היו גבוהות מהממוצע במישור החוף, בעמקי הצפון ובערבה ב-0.5 עד 1.5 מעלות וקרובות לממוצע בהרים ובנגב.

בתחילת החודש הטמפרטורות היו קרובות לממוצע, אולם ב-5 וב-6 לחודש היה חם מהרגיל בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בהמשך הייתה התקררות ונעשה קריר מהרגיל למספר ימים. לאחר מכן ועד לאמצע החודש הטמפרטורות היו קרובות לממוצע.

במחצית השנייה של החודש חלה התחממות וב-18 בחודש ועד ה-23 בו שרר פרק חם שבמהלכו אף נמדדו טמפרטורות של 30 עד 32 מעלות במישור החוף, בשפלה ובנגב ו-33 עד 35 מעלות בעמק הירדן ובערבה. ב-24 בחודש חלה התקררות ניכרת ובהמשך אף שרר מזג אוויר קריר מהממוצע בעיקר בהרים ובפנים הארץ. לקראת סוף החודש הטמפרטורות חזרו להיות קרובות לממוצע.

כמות הגשם מתחילת העונה

נובמבר היה אמנם בגבולות הממוצע, אולם כיוון שאוקטובר התאפיין במיעוט גשמים וספטמבר היה נטול משקעים, כמויות הגשם מתחילת העונה קטנות מהממוצע לתקופה המקבילה ומגיעות לכ-80% ממנו במרחב ארצי. באזורים הגשומים של חודש נובמבר הכמויות מתחילת העונה עולות על הממוצע לתקופה המקבילה, כמו אזור ראשון לציון – מודיעין, דרום השומרון וצפון הרי יהודה ודרום עמק הירדן. מיעוט הגשמים ביחס לממוצע בולט במישור החוף המרכזי ובשרון וכן באזור חיפה ובגליל התחתון.