לקראת יום המתנדב הבינלאומי אנחנו מפרסמים את נתוני ההתנדבות של ארגון לתת, המהווה ארגון גג ובנק מזון ארצי ל־210 עמותות, מסייע באופן הוליסטי ל־1,450 ניצולי שואה נזקקים ומפעיל 1,850 חניכים ומדריכים צעירים בארגון הנוער נוער לתת. הארגון פועל לאורך כל השנה, במטרה לצמצם את העוני למען יצירת חברה צודקת וטובה יותר, על ידי סיוע לאוכלוסיות במצוקה על בסיס אוניברסלי, הנעת החברה האזרחית לערבות הדדית ונתינה והובלת שינוי בסדר העדיפויות הלאומי.

30 אלף מתנדבים ומתנדבות השתלבו במגוון נרחב של התנדבויות בכל תחומי הפעילות של ארגון לתת ברחבי הארץ במהלך 2022, ויחד פעלו בהיקף של כ־450 אלף שעות התנדבות. מסקר שנערך בקרב מתנדבי הארגון הקבועים עולה כי באר שבע היא העיר עם הכי הרבה מתנדבים (13%), וכי תוכנית ההתערבות שבמסגרתה מתנדבים הכי הרבה היא חלוקה חודשית של חבילות סיוע לניצולי שואה נזקקים.

נשואים (48%) מתנדבים יותר מרווקים (44%), נשים (55%) מתנדבות יותר מגברים (45%). רבע מהמתנדבים הקבועים עושים זאת כבר שלוש שנים ומעלה.

אחת המתנדבות מספרת: "המילה 'לתת' היא בכלל הפוכה. בהתנדבות מקבלים תחושה של סיפוק, עשייה ותרומה הרבה לפני שאני נותנת משהו. יש אור בקצה המנהרה של החברה הישראלית. עוד ניתן למצוא אנשים טובים באמצע הדרך, וכיף לדעת זאת". מתנדב אחר ציין כי "חשוב תמיד להחזיר לחברה, ולא משנה כמה ומה יש לך. תמיד אפשר לעשות משהו טוב שעוזר למישהו, רק צריך לרצות".

מנכ"ל ארגון לתת, עו"ד ערן וינטרוב, מספר: "עשרות אלפי מתנדבות ומתנדבים בוחרים מדי שנה להתנדב בפעילויות של לתת ולוקחים חלק במאמץ האזרחי לסייע לאוכלוסיות במצוקה וליצור חברה צודקת וטובה יותר. אנו גאים באמון שהם נותנים בנו, ובאימפקט החברתי שאנחנו יוצרים יחד. דרך ארגון נוער לתת אנחנו מחנכים אלפי בני ובנות נוער להתנדבות כדרך חיים, פיתוח מנהיגות ויזמות חברתית, ובדרך זו מקדמים ערכים בקרב הדור הצעיר, שמשפיעים על הזהות והחוסן של החברה הישראלית".