פלטפורמת ההתנדבות לחברות ולעסקים Helpi בחרה בערכי ה־SDG (ערכי הקיימות של האו"ם) כנושא המרכזי שיוצג לחברות השותפות לכבוד יום המתנדב הבינלאומי לשנת 2022, המצוין היום.

במסגרת קמפיין ההתנדבות שיוזמת Helpi ויוצא היום לדרך, נעשתה פנייה לאנשי משאבי אנוש בחברות השונות עם מגוון הצעות לקידום התנדבות והעלאת מודעות העובדים ברוח 17 ערכי ה־SDG, אשר נקבעו ב־2012 כיעדים גלובליים במסגרת אג'נדה עולמית לפיתוח בר־קיימא עד שנת 2030 ואומצו על ידי כל המדינות החברות באו"ם, בשיתוף המגזר הפרטי והחברה האזרחית.

היעדים מהווים גישה הוליסטית לאתגרים המרכזיים של האנושות וכוללים מנעד רחב של נושאים חברתיים, כלכליים וסביבתיים, בהם מיגור העוני, חיסול הרעב, שוויון מגדרי, צמצום האי־שוויון, התמודדות עם שינויי אקלים ועוד. "על פניו החיבור בין התנדבות לבין מימוש ערכי ה־SDG עשוי להיראות קלישאתי, אבל בעיניי מדובר ביכולת שלנו לקחת את ההתנדבות כערך של נתינה ודרכו להזכיר לנו כפרטים, לחברות העסקיות ולכולם שיש ערכים עמוקים וחשובים נוספים שהחברה שלנו מאמינה בהם", אומרת דנה כהן, מנכ"לית Helpi.

חלק מ־17 הערכים מתקשרים ישירות לסוגים מסוימים של התנדבויות למען הקהילה, כמו מיגור העוני אל מול אריזת סלי מזון, אבל Helpi מציעה גם קמפיינים לקידום מודעות לחשיבות הערך בקרב העובדים, שאינם כוללים בהכרח התנדבות בפועל - למשל ערך השוויון מגדרי, המציב יעד מורכב שניתן לקדמו במספר דרכים, כמו הזמנת הרצאה לעובדות ועובדי החברה מטעם עמותה המקדמת עשייה למען נשים, הפניית תקציבים ורכש של חברות מעסקים שבראשן עומדות נשים ועוד.

ערך אחר נוגע לשינויי האקלים והשפעותיהם, וכך למשל הוצע לחברות להציב עמדות מחזור במשרדים, לקיים ירידי החלפת מוצרי יד שנייה בין העובדים ולהפיץ פרסומים פנימיים על חשיבות השימוש בתחבורה ציבורית ועידוד הליכה ברגל. ערך החינוך האיכותי מקודם באמצעות פרויקטים שבהם עובדי חברות תורמים מכישוריהם ומהידע המקצועי שלהם בסדנאות והרצאות לאוכלוסיות כמו נוער בסיכון, תוכניות לקידום תעסוקת נשים ואנשים עם מוגבלויות.

בין החברות אשר ייקחו חלק בפעילות התנדבותית סביב יום המתנדב הבינלאומי ניתן למצוא את קורנית דיגיטל, שעובדיה יצאו ביום זה למיין ולארוז תוצרת חקלאית למען אוכלוסיות מוחלשות, פעילות אשר לצד תמיכה בערך מיגור העוני מקדמת גם קיימות וצמצום בזבוז מזון.

עובדי חברת התרופות אסטרהזניקה בחרו להתנדב בבישול ארוחות חמות בבית תמחוי באור עקיבא, תוך התמקדות בחשיבות תחום מיגור הרעב בקרב אוכלוסיות מוחלשות. חברת אירונאוטיקס בחרה לקיים פעילות בניית ספסלים עבור החצר השיקומית של עמותת לצאת מהקופסא, המסייעת למתמודדי נפש, כפעילות המשלבת ערכי קיימות וקהילתיות לצד צמצום האי־שוויון שממנו סובלת אוכלוסייה זו.

"אנחנו שואפים לקדם את פעילות החברות השותפות שלנו באופן מדויק יותר ולאור ערכים אוניברסליים של שוויון וקיימות,  המאפיינים את הקפיצה המשמעותית שחווה תחום האחריות התאגידית בישראל כמו בשאר העולם", מסכמת כהן.