בעקבות הרצאה שצפויה להתקיים היום בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, קבוצה של סטודנטים פנו לראש החוג בקריאה לבטל את האירוע, בטענה כי מדובר באירוע פוליטי. במכתב ששלחו כתבו: "הופתענו לגלות שההרצאה מועברת מטעם הארגון ״רופאים לזכויות אדם״, והמכתב הרשמי מטעם האוניברסיטה אף נושא את סמלי הארגון. מדובר בארגון בעל אופי פוליטי מובהק ועמדות קיצוניות".

עוד הוסיפו: "תמיכה ונתינת במה לארגון קיצוני מכל צד עלולה לפגוע בניטרליות של החוג, ועקב כך תיפגע גם תחושת הביטחון שהחוג מספק עבור הסטודנטים. נודה אם תוכלו לשקול בשנית את העברת ההרצאה בשיתוף פעולה עם ארגון פוליטי זה, ולמצוא חלופה ראויה אשר תכבד את כלל הסטודנטים ואת מדינת ישראל".

מי שהצטרף למחאה היה שי גליק, מנכ"ל בצלמו, שטען: "מדובר בארגון קיצוני פוליטי אשר מפלה בעצמו אנשים על רקע מקום מגורים ודעות פוליטיות. אסור בתכלית האיסור לארגון כזה להיפגש עם סטודנטים לרפואה. אנחנו קוראים למועצה להשכלה גבוהה לעצור את קיום המפגש".

מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר בכנס מקצועי של הפקולטה לרפואה בנושא "הזכות לבריאות – ניטרליות ברפואה". ככלל הכנסים בפקולטה, גם הכנס המדובר כולל את מיטב הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בישראל".