עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) פתחה השבוע רשמית את המרכז למיצוי זכויות לאנשים עם מוגבלויות פיזיות. המרכז, אשר הוקם בשיתוף עם לשכת עורכי הדין בישראל ומשרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן, יספק מענה משפטי לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. את המרכז מובילה היועצת המשפטית של איל"ן, עו"ד דקלה סיתי מאיר, יחד עם צוות מתנדבים שיעניק את מגוון השירותים ויסייע לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ולבני משפחותיהם במיצוי הזכויות ובייצוג משפטי. 

עו"ד סיתי מאיר מסבירה: "אי־מיצוי זכויות הוא מצב שבו הזכאים לקצבאות ולשירותים חברתיים אינם מממשים בפועל את זכאותם. זוהי בעיה רחבת היקף, אשר פוגעת בצורה משמעותית בחברה כולה, ובפרט באנשים עם מוגבלות שאינם נהנים מזכויות ומשירותים חברתיים שעשויים היו לשפר את מצבם האישי והכלכלי ובסופו של יום לחזק את האוטונומיה שלהם ואף לאפשר את השתלבותם השוויונית בקהילה. באמצעות המרכז החדש נוכל לסייע למאות אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם לממש את זכאותם בתחומים שונים". 

מנכ"ל אילן, בועז הרמן, מוסיף: "הקמת המרכז מהווה המשך ישיר לסקר שערכה איל"ן בקרב מקבלי השירותים שלה שמבין תוצאותיו עלה הצורך של מקבלי השירותים לסיוע במיצוי זכויות לצורך הקלה בבירוקרטיה, בחסמים ובחיי היומיום המאתגרים. העמותה תמשיך להגדיל את השירות לטובת אנשים עם מוגבלות, באמצעות ייעול תהליכים בירוקרטיים וטיפול בעוולות הגורמות סבל לילדים ובוגרים עם מוגבלות ובני משפחותיהם". 

בהשקת המרכז ביום שלישי השבוע, הממוקם במרכז היום של איל"ן - "בית חנה" בתל אביב, נכחו יו"ר העמותה תא"ל (במיל') פרופ' אלון דומניס, מנכ"ל איל"ן בועז הרמן, מ"מ מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ירונה שלום, יו"ר תוכנית שכר מצווה בלשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד יורם סגי זקס, שותפה במחלקה הבילאומית במשרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן עו"ד עדינה שפירא, חברים בעמותה ורבים נוספים.

ניתן לפנות למרכז למיצוי זכויות בדוא"ל בכתובת [email protected]
או באמצעות הצ'ט בעמוד הבית של עמותת אילן: www.Ilan-Israel.co.il