כ־30 אלף ילדים יתומים חיים כיום בישראל בכ־15 אלף משפחות צעירות. ארגון אמיצים, הארגון הראשון בישראל המאגד אלפי משפחות של אלמנות ואלמנים צעירים עם ילדים יתומים, פועל לסייע להן בפעולות גיבוש ותמיכה, ובהצפת בעיותיהן למקבלי ההחלטות בהיותן משפחת השכול השקופה. הארגון הוקם על ידי הדס דיסין גליק, כיום רעייתו של חבר הכנסת לשעבר והפעיל החברתי יהודה גליק, שלאחר שהתאלמנה בגיל 29 נותרה עם ארבעה ילדים קטנים ונחשפה להתמודדות המורכבת של המשפחות ללא כל גורם מסייע. 

כ־30 ילדים יתומים המלווים ב־15 הוריהם יגיעו היום לביקור במשכן נשיאי ישראל, ייפגשו עם הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ויעניקו להם ספרון המספר את סיפורי חייהן של משפחות "האמיצים". הרבה משפחות עם סיפורים נוגעים ללב משתתפות בעמותה. חלק מסיפוריהן המיוחדים ייחשפו לראשונה בפני הנשיא ורעייתו בספרון שיוגש להם. 

אחד מאלפי סיפורים הוא של בת אל ואודי, שנכנס להשתלת כבד בינואר 2019 ולאחר כחודש היה אמור לעבור פרוצדורה לבדיקת ההשתלה (ERCP). בבדיקה הזו הוא איבד את ההכרה והפך למשך כתשעה חודשים לצמח.

"הייתי בחודש שמיני וסירבתי להאמין שאלד בלעדיו. סיכמנו שרק הוא יהיה איתי בלידה" מספרת בת אל, "הגוף שלי לא רצה ללדת. הייתי כבר בשבוע 42 ולא היו צירים כשהוסיפו לי חומר לזירוז הלידה עקב סכנת חיים ממשית לתינוקת. לא היא ולא אני רצינו להיוולד בלי אודי. בסוף לקחו אותי לניתוח, הייתי לבד שם וחסרת אונים. סירבתי לכל בן משפחה שהציע להיות איתי, הייתי ביגון עמוק. אין לי מילים לתאר איך זה ללדת במצב כזה וכשאין את האיש שלי שיקבל את המתנה שכל כך רצינו. עם הזמן העצב הנורא הפך גם לכעס עליו, שלא היה איתי. ילדתי את הבת שלנו שלא זכה להכיר וכשהדסה הייתה בת שמונה חודשים הוא נפטר". 

אמיצים - ארגון אלמנים אלמנות ויתומים בישראל הוקם במטרה לדאוג לכ־15 אלף משפחות שחייהן השתנו ברגע. הם מלווים את ההורה שנותר אחרי האסון ואת הילדים בקבוצות תמיכה לאלפי משפחות, מועדוני העשרה, סיוע במיצוי זכויות ומלגות ליתומים באקדמיה. הארגון מגייס לשם כך כל העת תרומות ומתנדבים ובמקביל פועל להרחבת איסוף הנתונים והמחקרים על משפחות השכול האזרחי.