30 שנים אחרי שהתגייס וולי אגם למשטרה, שם שירת במשך 25 שנים בתפקידי חקירות, אחרי שנים ששירת כקצין במשטרת ברית המועצות, הגשים בנו סנ"צ דניאל אגם, את החלום של אביו, שעה שמונה לפקד על תחנת אריאל. מבחינתו, זו רק נקודת ציון בדרך לצמרת הגבוהה: "לא מיציתי עדיין את היכולות שלי ומבחינתי השמיים הם הגבול". 

מפקד משטרת אריאל הנכנס, סנ"צ דניאל אגם, בן 44, נשוי ואב לארבעה. לדבריו, הוא ינק משטרה מאז 1978 עוד כשנולד וגדל בברית המועצות לפני פיצולה. בשנת 1991 עלתה המשפחה,  הוריו והוא כבן יחיד לישראל ואחרי שנת התאקלמות, ב-1992, התגייס אביו למשטרה ושובץ במרחב איילון בתפקידי חקירות. 

לשיאו הגיע כשקיבל את אות הנשיא אחרי שפיענח בשנות ה –90 את פרשת הרוצח הסדרתי , ד"ר דימטרי פינאייב, שעמד מאחורי לפחות שלושה חיסולים של דרי רחוב בבת ים. 

אביו של סנ"צ אגם, הוא שהשפיע על הבן. "מאז שהייתי ילד ידעתי שזה מה שאני אעשה כשאהיה גדול כמו שאומרים. ידעתי שאני שייך למשטרה ואני רואה את עצמי מתקדם בארגון הזה בהחלט" הוא מציין, ומוסיף: "אותי לא הפחידו במשפט 'תיזהר הנה יבוא שוטר', אני חייתי משטרה מהבית".

מאז שהתגייס לשירות בשנת 1996 ביצע שורה ארוכה של תפקידים, חלקם במג"ב במשך 11 שנים וחלקם עד היום במשטרה הכחולה. שנתיים אחרי גיוסו כבר סיים קורס קצינים, ובהמשך מונה לשמש כקצין המבצעים של מרחב נגב ומפקד יס"מ נגב בתקופת צוק איתן.

לאחרונה כאמור מונה לפקד על תחנת אריאל ובכך סגר כביכול לפחות עבור אביו מעגל. "מבחינת אבא שלי זה אירוע מרגש מאד ומעמד מחייב וחשוב. בברית המועצות מפקד תחנה זו דרגה בכירה", הוא אומר. 

מהי האג'נדה שלך?
"אני בונה את התוכנית שלי משני מרכיבים שמשלימים זה את זה. מחד שמירה על ביטחון התושבים במרקם חיים תקין, וזה כולל לוחמה בפשיעה ושירות לציבור כמובן. הדבר השני זה לגעת באנשים וכמובן בשוטרים, לטפח אותם לתת להם יחס לדאוג לאווירה טובה כי אני מאמין ששוטרים שמקבלים יחס ומוערכים נותנים שירות יותר טוב לאזרח".