ניצב בדימוס וחה"כ לשעבר משה מזרחי ז"ל שנפטר אתמול הובא היום (ראשון) למנוחות בגיל 72. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ספד לו בעת הלוויתו.

"לכתו של משה מזרחי הוא אובדן כפול ומכופל, כי דווקא בימים אלו אנו זקוקים לו", אמר בר-לב בפתח דבריו, "לנכונות להיאבק על עצמאות המשטרה, ועל ניקיון הזירה הציבורית המסתאבת. על הדמוקרטיה שלנו ועל עתידה של המדינה, מבלי להתכופף,  מבלי למצמץ, בחתירה מתמדת ליושרה ציבורית וצדק, בעמידה איתנה אל מול המנסים לפגוע במשטרת ישראל ובייעודה החשוב כל כך במדינה דמוקרטית".

"משה, או מזרחי כפי שרבים מאיתנו כינו אותו - הנוכחות שלו הייתה עבור רבים מאיתנו משענת; מעיין בלתי נדלה של אומץ, חוכמה, יושרה וניסיון", הוסיף, "איש בעל חזות מקצועית קשוחה, אך עם נשמה ענקית, חיוך והומור חברי ורגישות גדולה. נפגשנו לפני כמעט שלושים שנה, וכבר אז התרשמתי מכמה מהתכונות הבולטות שאיפיינו אותו: חדות ובהירות מחשבה, מקצועיות ובעיקר איכפתיות גדולה. המחויבות להבטיח את חוסנה של מדינת ישראל בערה בו, והייתה עמוד האש שהוביל את משטרת ישראל שנים רבות".

הלוויתו של משה מזרחי (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של משה מזרחי (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר דברי השר בר-לב, ספד לו מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי: "משטרת ישראל נפרדת היום מניצב בדימוס משה מזרחי זכרונו לברכה. הוא היה קצין עתיר זכויות, אשר שירת במשטרה בתפקידי ליבה במשך שנים ארוכות. בכל תפקיד ותפקיד אותו מילא משה, הורגשה טביעת האצבע הייחודית שלו, המקצוענות, אך בעיקר היותו מפקד אנושי. מפקד, ששם את טובת פקודיו, לפני טובתו שלו, מפקד שהחלטותיו תמיד מאזנות - בין הצרכים המבצעיים לצרכי הפרט".

חבריו לשירות מתארים אותו ערכי, מקצוען, חכם, שאהב את המדינה והמשטרה, ופעל מתוך ציונות אמיתית ותחושת שליחות", הוסיף, "מורשתך, מורשת של מקצוענות, מחויבות לציבור וערכי כבוד האדם - היא נר לרגלינו, ואנו שוטרי וקציני משטרת ישראל נמשיך לצעוד לאורה".

השר לביטחון פהפנים בר לב בהלווית משה מזרחי (צילום: אבשלום ששוני)
השר לביטחון פהפנים בר לב בהלווית משה מזרחי (צילום: אבשלום ששוני)

משה מזרחי נולד בבית החולים הסקוטי בטבריה ב-20 בספטמבר 1950, השביעי מבין שמונת ילדיהם של יעקב ובלהה. עם גיוסו לצה"ל, בנובמבר 1968, שובץ מזרחי בחטיבת גולני והוא התנדב לסיירת אגוז. לאחר קורס מ"כים חי"ר נפצע בתאונת אימונים, איבד את עינו הימנית ובעקבות זאת שוחרר מצה"ל. מזרחי היה חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, כמו גם ראש אגף החקירות במשטרה.