ההייטק חדר לתעשייה הישראלית המסורתית כבר לפני לא מעט שנים, ופיתוחים שונים משמשים כבר כיום לא מעט מפעלי ייצור בפארק האקו־תעשייתי בנאות חובב ובתעשייה בכלל. בין הפיתוחים אפשר למצוא את חברת Solight.

מדובר בפיתוח טכנולוגי חדשני, שמצא דרך להכנסת אור שמש (ללא החום שלה) לתוך חללי עבודה סגורים, כמו משרדים, חדרים נקיים במפעלים וכו' - במקום האור המלאכותי, הפוגע בבריאות הפיזית והנפשית של העובדים בטווח הארוך. גם הקרן לפיתוח וחדשנות של האיחוד האירופי נמנית עם המשקיעים במיזם החדשני.

"למרות שפע השמש בחוץ, האנושות בוחרת לבלות את רוב שעות היום בתוך משרדים המוארים על ידי אור מלאכותי, שנחשב לא בריא משלל סיבות. הוא גורם לדיכאון, חוסר שינה, השמנת יתר וקשיי למידה", מסבירים בחברה, שהפיתוח שלה יעלה היום בכנס השנתי של המועצה המקומית התעשייתית נאות חובב שבנגב, אשר יעסוק באתגרים והזדמנויות לתעשייה.

ראש מועצת נאות חובב ארז בדש מספר: "אנחנו פועלים לאורך כל השנה למימוש חזון המועצה, הכולל את חובתנו לשמור על הסביבה ולקדם תעשייה בת־קיימה, שתשמור על איכות החיים בנגב, ולכן מאמינים ביצירת תמהיל המשלב פיתוחים חדשניים שמתאימים לאתגרי התעשייה".

אלי בן סימון, תושב קיבוץ חצרים במקור, העוסק בתחום ההשקעות והפיננסים, הוא שותף בכיר בקרן הון סיכון ייחודית בשם SIBF, הפועלת לרכישה ומימון של סטארטאפים העוסקים בעיקר בתחום התעשייה, כמו Solight. "דווקא בעקבות המשבר בהייטק נוצרו הזדמנויות עבור התעשייה לרכוש פיתוחים מתקדמים במחיר סביר ולגייס הון אנושי איכותי, שיזניק את הענף מבחינה טכנולוגית קדימה", אומר בן סימון.