שגרירות ממלכת בחריין בישראל ערכה היום (חמישי), 15 בדצמבר 2022, גאלה חגיגית לציון היום הלאומי של ממלכת בחריין. האירוע התקיים במלון הילטון בתל אביב בנוכחות אנשי ממשל ודיפלומטים, חברי כנסת ושרים, שגרירים בישראל אנשי ונשות עסקים מקומיים, אנשי ציבור ואנשי תקשורת.

מדובר על הפעם השנייה מאז כינון המשלחת הדיפלומטית לישראל, ששגרירות ממלכת בחריין בתל אביב חוגגת את היום הלאומי לציון הקמת המדינה הבחריינית המודרנית כמדינה ערבית ומוסלמית על ידי מייסדה, אחמד אל-פאתח בשנת 1783 ולציון יום השנה לעלייתו של הוד מלכותו המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה לכס המלכות.

בגאלה, המשתתפים ברכו את הוד מלכותו המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, מלך מלכות בחריין, את הוד מעלתו הנסיך סלמן בן חמד אאל ח'ליפה, יורש העצר וראש הממשלה, ואת העם הבחרייני.

כבוד שגריר ממלכת בחריין בישראל, הוד מעלתו חא׳לד יוסף אל-ג׳אלהמה, אמר: ״היחסים החדשים והחמים הללו אפשרו לנו להתאחד זה עם זו - אנשי בחריין עם אחינו ואחיותינו המוסלמים ועם בני דודינו היהודים כאן בישראל, ולאנשי ישראל להתאחד עם אחיכם ואחיותיכם היהודים ובני דודיכם המוסלמים, וכן להתאחד עם כל הדתות האחרות שמהן מורכבות שתי המדינות שלנו״.

חא'לד יוסף אל-ג'אלהמה (צילום: שרון אברהם)
חא'לד יוסף אל-ג'אלהמה (צילום: שרון אברהם)

כבוד השר לשיתוף פעולה אזורי, מר עיסאווי פריג׳, מסר: ״בשם ממשלת ישראל ועם ישראל, אני שמח לשלוח ברכות חמות לממלכת בחריין לציון היום הלאומי. הקשר עם בחריין עומד במרכז הקונצנזוס הישראלי ויש לו חשיבות רבה למדינת ישראל. הסכם אברהם והשלום החם בינינו כאן כדי להישאר ולהתרחב. סדר יום השלום חוצה קווים ממשלתיים ופוליטיים ואנו רוצים שכל אזרח בבחריין ובישראל ייהנה מפירות השלום. אסור לנו לשכוח את שכנינו, הפלסטינים. אלה שחולקים איתנו את אותה פיסת אדמה. ככל שחייהם יהיו טובים יותר, כך חיינו יהיו טובים יותר!״.