160 בני נוער מכל רחבי הארץ הגיעו ביום שלישי שעבר למכללה למינהל בראשון לציון למפגש ייחודי. את הכנס, המיועד לאחים לילדים עם צרכים מיוחדים, בשם "זה הסיפור שלי", ארגנה תוכנית "תיקון עולם" בשיתוף מיזם "עדי בשבילכם", שאותו מפעילה עמותת עדי, המטפלת בילדים ואנשים עם מוגבלויות מורכבות. מטרת הכנס הייתה להעניק לאחים במה למנעד הרגשות וההתמודדויות שהם חווים בתוך התא המשפחתי.

גיליונות ציור ענקיים כיסו את מבואת אולם ההתכנסות ועליהם האחים איירו וכתבו. קריקטורות שהפיחו חיים במילים כמו "להיות בסוג של צל של אח אוטיסט", "אח שלי יותר מזה, אני יותר מזה", "אח שלי מדהים, ויש בו כל כך יותר מזה, וזה כואב שפוסלים אותו על זה" ועוד. משם האחים עברו לצפות ב"פרויקט הרשימה", הצגה העוסקת בהגשמת חלומות, ואחר כך בזה אחר זה הם עלו לבמה ושיתפו עם הקהל פיסות מחייהם הפרטיים.

לירז נגר דפנה, מורת שילוב מחטיבת השחר בהוד השרון, אמרה: "החלק האחרון היה מדהים באמת, מרגש בטירוף. יצאתי מהאולם דומעת, ולא רק אני. זאת הייתה בשבילי זכות להיות פה היום ולחוות את האחים של התלמידים שלי". תיממא חסבאני מבית הספר עמל יאנוח ג'ת סיפרה: "יש לי שבעה אחים, שלושה מהם עם צרכים מיוחדים. בשבילי הם אחים כמו כל השאר, אני אפילו אוהבת לשבת איתם קצת יותר מאשר עם האחרים".

בת אל קטורזה כהן, מנהלת תוכנית "תיקון עולם", מוסיפה: "אחת הנערות כתבה על גבי הלוח: 'אני חלשה והיא החזקה', ונקודת המבט של אותה אחות מיוחדת פותחת צוהר לעולמם של האחים. ההתמודדות מגיל צעיר, ה'ירושה' שהם יקבלו מהוריהם ואחריות הטיפול הן אלה שהופכות את אותה ילדה לחזקה לא פחות. האומץ להודות שהיא חלשה אל מול הניצחונות היומיומיים של אחותה אל מול החברה, זה הסיפור כולו".

מירי אריכא, מנהלת עדי בשבילכם, אמרה אחרי המפגש: "הורגשה פה תחושת שייכות מאוד גדולה. אחד הדברים שחוזרים על עצמם במפגשים שלנו עם אחים בוגרים הוא חסך בקהילתיות ודברור של ההתמודדויות שלהם כאחים מיוחדים. הם הרגישו שלא ראו אותם בילדותם. התכנסנו פה היום כדי לשנות בדיוק את זה. לשמוע ולהכיל 'אחאות' מיוחדת".

"תיקון עולם" היא תוכנית חינוכית שפועלת להפוך את החברה הישראלית לסבלנית ומקבלת את השונה, ופועלת בכ־230 בתי ספר ברחבי הארץ, מדובר בשירות ייחודי של מרכזי עדי בשיתוף משרד הרווחה, המספק שירותי מידע, תמיכה וליווי ללא תשלום עבור משפחות לילדים עם מוגבלויות מורכבות.