במסגרת חגיגות 100 שנים להיווסדה של שכונת נווה שאנן בחיפה, נערך אמש (שני) טקס חגיגי ומרשים באולם "בית אבא חושי" בשכונה בו העניקו את אות "יקיר רובע נווה שאנן" לשלושה נבחרים ונבחרות מבין וותיקי הרובע ותושבי השכונה, אשר עסקו בפעילות ציבורית למען תושבי השכונה במהלך חייהם, תרמו לקידומו ולרווחתו של הרובע לאורך שנים רבות וכאות תודה והוקרה על תרומתם לתושבי הרובע. בנוסף, הוענקו תעודות הוקרה לשלושה נבחרים שפעלו בהתנדבות למען תושבי רובע נווה שאנן.

הטקס נערך במעמד ראש העיר חיפה הד"ר עינת קליש רותם, יו"ר ועד שכונת נווה שאנן יעקב שטרית, חברי וועד השכונה, אישי ציבור, אורחים, בני משפחתם של מקבלי האותות והפרסים ותושבי שכונת רובע נווה שאנן, בה חיים כיום קרוב ל-74,000 תושבים. שכונת נווה שאנן היא שכונה המזוהה עם חיפה, והינה השכונה הכי גדולה בעיר והגדולה ביותר במדינת ישראל כולה.

טקס הענקת אות ''יקיר רובע נווה שאנן'' בחיפה (צילום:  יוסף הירש)
טקס הענקת אות ''יקיר רובע נווה שאנן'' בחיפה (צילום: יוסף הירש)

השכונה העניקה תעודת הוקרה ופרס על מפעל חיים למייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג, על פעילותו ההתנדבותית רבת השנים והעניפה בתרומה לקהילה ולטובת רווחתם של ניצולי שואה, קשישים, אמהות חד-הוריות, משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחות מעוטי יכולת תושבי רובע נווה שאנן. 

במהלך האירוע אמר יו"ר וועד נווה שאנן, יעקב שטרית: "אני שמח שניתנה לנו הזכות להכיר ולהוקיר את פועלו רב השנים של מר שמעון סבג ותרומתה הציבורית והעצומה של עמותת "יד עזר לחבר", שהוא העומד בראשה למען הקהילה בעיר חיפה ובפרט למען ניצולי שואה, קשישים, ילדים עם צרכים מיוחדים, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת המתגוררים בשכונה. הכבוד הוא כולו שלנו".

טקס הענקת אות ''יקיר רובע נווה שאנן'' בחיפה (צילום:  יוסף הירש)
טקס הענקת אות ''יקיר רובע נווה שאנן'' בחיפה (צילום: יוסף הירש)

סבג הודה לוועד השכונה על בחירתו ואמר בהתרגשות רבה: "הערב נרגשתי לקבל את הפרס על מפעל חיים על תרומתי לקהילה מראש העיר חיפה הד"ר עינת קליש רותם ויו"ר רובע נווה שאנן בחיפה מר יעקב שטרית. ברצוני להודות מקרב לב לכל חברי וועד שכונת נווה שאנן על הבחירה בי, וליו"ר הוועד מר יעקב שטרית העומד בראשה ומנהל אותה ביד רמה ועושה וטורח לילות כימים לטובת רווחתם של תושבי השכונה ורובע נווה שאנן כולו והכל בהתנדבות מלאה, תודה לכולם על בחירתכם בי".

הוא הוסיף: "מיום היווסדה של עמותת "יד עזר לחבר" נשבעתי לעזור ולסייע לכל אחד שידרש וכך גם חרטתי על דיגלה של העמותה שהקמתי, תושבי שכונת נווה שאנן יקרים לי ביותר כמו כל תושבי העיר, להם אני מסייע ותורם כבר למעלה מ-3 עשורים בפעילות התנדבותית למען הקהילה והחלש בחברה. התמקדתי השנה כפי שאני עושה בכל שנה בניצולי שואה, קשישים, משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחות מעוטי יכולת, תודה לכולם".