משרד התיירות התבשר היום (שלישי) כי הישוב הצ'רקסי כפר כמא זכה על ידי ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) להיכלל ברשימה האקסקלוסיבית לשנת 2022 של כפרים תיירותיים, שמומלץ לבקר בהם.

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים המונים עד 15 אלף תושבים. 

תיירות בכפר כמא (צילום: ריקי רחמן)
תיירות בכפר כמא (צילום: ריקי רחמן)

130 בקשות מ-57 מדינות, הוגשו לקבלת התואר היוקרתי, ובכללן ההצעות של משרד התיירות הישראלי. בהליך שהוביל המשנה למנכ"ל, קובי ברדה, ואחראית קשרי חוץ, נירה פישר, הגיש משרד התיירות הישראלי מועמדות עבור שלושה יישובים ובהם גם עבור קיבוץ נאות סמדר שבנגב, שזכה להיכלל בתוכנית השדרוג של הארגון, ולליווי צמוד כדי שיוכל להגיש מועמדות גם בשנה הבאה ולזכות במעמד. כמו כן הוגשה מועמדותו של היישוב ציפורי, שלא זכה להכרה. הרשימה הסופית של הכפרים הזוכים תוצג ב-20 בינואר 2023.

יואל רזבוזוב, שר התיירות מסר: "הזכייה של כפר כמא כ'כפר תיירותי' ממצבת את ישראל בשורה אחת עם אתרי תיירות מפורסמים מהעולם. בחירתו של הישוב ע"י ארגון התיירות של האו"ם, תהפוך אותו למוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים ותהווה השפעה חיובית חשובה על הסביבה הכפרית בגליל".