בסימן הגבורה של חג החנוכה, בו ניצחו הלוחמים המכבים - המעטים והחלשים - את היוונים החזקים, קיימו במרכז הנוער של OU ישראל בקרית גת אירוע מיוחד במינו - ניווט לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל אשר נפל לפני שלושה חודשים בהיתקלות עם מחבלים חמושים סמוך למעבר ג'למה בשומרון.

בר ז"ל שירת עם המדריך במרכז הנוער, ישי חג'ג', ביחידת עוקץ. חג'ג', מתוך רצון להנחיל את ערכיו של בר בנוער ובחניכי מרכז הנוער, החליט להרים את הכפפה וליזום את קיום הניווטים לזכרו.

ניווטים לזכר בר פלג  ז''ל (צילום: Ou ישראל)
ניווטים לזכר בר פלג ז''ל (צילום: Ou ישראל)

האירוע התקיים בהובלת חניכי מרכז הנוער "מקום בלב" בעיר ובשיתוף פעולה עם בית ספר גרוס, מנהלת בית הספר ורד והרכזת חברתית ירדן, אשר עובדים יחד הדוק מזה שנים רבות ורוב חניכי המרכז לומדים בו. האירוע החל בפארק השופטים, שם התחלקו הנערים לקבוצות, וכל קבוצה קיבלה חוברת מידע על רס"ן בר פלח ז"ל, מפה עם נקודות ציון ובקבוקי מים.

חג'ג' אסף את בני הנוער וסיפר להם את סיפורו האישי והחיבור שלו לבר ז"ל. "הייתה לנו ביחידה לבנה גדולה ועליה היה כתוב: "אם ידוע ה'למה' שלי, ה'איך' יבוא בקלות". הכוונה היא לומר שצריך לחשוב למה אני עושה את הדברים, מה גורם לי לקדם אותם, את עצמי? לאן אני הולך ומה המטרה שלי? בר היה תמיד חושב האם הוא פועל רק בגלל הכבוד או שבאמת הוא פועל מתוך ערכים גדולים ואידיאלים".

ניווטים לזכר בר פלג  ז''ל (צילום: Ou ישראל)
ניווטים לזכר בר פלג ז''ל (צילום: Ou ישראל)

בעת הזנקת הניווט כל הקבוצות יצאו בריצה לנקודות הציון השונות אשר פוזרו בכל רחבי העיר. בכל נקודה עמדה לה חידה וכאשר הצליחו לפתור אותה המשיכו הצוותים בריצה לנקודה הבאה. בתום הניווט חיכו מנהלי מרכזי נוער OU ישראל יחד עם המדריך ישי חג'ג' וחברת מועצת העיר, שולמית סהלו, לכל הקבוצות עם פריסה מפנקת ובריאה, ערכו שיחת סיכום לאירוע, הכריזו על המנצחים ואף קיבלו שיחת חיזוק וברכות מחברת המועצה סהלו.

"המטרה לא הייתה התחרות, אלא להיחשף לדמות של בר ז"ל" מספר חג'ג' בסוף בניווטים. "רציתי להעביר לנוער, ובמיוחד דרך הנוער של מרכז "מקום בלב", את התחושה העמוקה והחיבור לבר, למורשת שלו, לחיפוש המשמעות שלו ושאלת ה"למה" שלו. אני מאמין שכל אחד מהם שיוכל וימצא את התשובה לשאלה הזו יוכל לצמוח ולהיות גדול כמו בר לפחות".

ניווטים לזכר בר פלג  ז''ל (צילום: Ou ישראל)
ניווטים לזכר בר פלג ז''ל (צילום: Ou ישראל)