כשפנו אל מלי ספיר, גמלאית בת 70 מירושלים, אם לחמישה וסבתא ("ברוך השם לכמה נכדים" ולא רוצה לציין לכמה), מהמינהל הקהילתי גוננים בעיר וממערך "באים לטוב" של המשרד לשוויון חברתי והחברה למתנ"סים הארצית, ושאלו אותה אם מעניין אותה ללמוד איך עושים פודקאסט, היא מיד ענתה "כן".

היוזמה להקמת הקורס הייתה של יוחאי רוטנברג, המתנדב כיו"ר האגודה הישראלית לתקשורת קהילתית ומורה לרדיו בעצמו, שראה בפודקאסטים הזדמנות להביא את הנושאים הבוערים של הגיל השלישי אל הציבור הרחב. יחד עם השדרן אריה סופר הם עבדו עם קבוצת הגמלאים המתנדבים במשך חמישה חודשים, והתוצאה: פודקאסטים מרתקים שעלו השבוע לספוטיפיי. "אני אוהבת ללמוד דברים חדשים, זה נותן לי המון אנרגיה", מספרת מלי.

"במקצועי אני כימאית ואת רוב שנות עבודתי העברתי במעבדה פתולוגית, אך בגיל 61 החלטתי שאני רוצה עוד. שלפתי את תעודת ההוראה שלי, ועבדתי כמורה במרכז למידה בגבעת גונן, עד שהגיעה העת לצאת שנית לגמלאות. לשבת בבית זו לא אופציה, אז יצאתי להתנדב כמסייעת לקשישים במסגרת ביטוח לאומי, ויחד עם זאת גם לומדת ייעוץ משכנתאות.

הילדים שלי אומרים שהיום אני הרבה יותר עסוקה מבעבר, אבל זה כיף. הנושא שבחרתי לפודקאסט הראשון שלי מאוד חשוב בעיניי. אני מדברת על כך שבגיל מבוגר צריך לאפשר כמה שיותר אשפוז ביתי ולהימנע מבתי חולים. את זה למדתי לצערי מניסיוני עם אמי ז"ל, ואני מאמינה שלכל אדם יש זכות להיות מטופל בביתו, בסביבתו הטבעית".

ספיר, יחד עם עוד אלפי גמלאים בארץ, היא חלק מהמערך הלאומי להתנדבות ותיקים "באים לטוב" של המשרד לשוויון חברתי והחברה למתנ"סים הארצית. לסיום שאלנו אותה אם יהיו עוד פרקים לפודקאסט: "בוודאי. יש עוד המון נושאים לדבר עליהם. התנדבות, פעילויות בגיל השלישי, החיים. זו הייתה חוויה נהדרת ואני שמחה להיות מהסבתות הראשונות שעושות את זה".