אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, זכתה בפרס היוקרתי והבינלאומי Zero Project בנושא חיים עצמאיים בקהילה, על תוכנית מעוף לפיתוח תעסוקה ויזמות בקרב מתמודדי נפש שהיא מפעילה מאז שנת 2008. בעקבות הזכייה, נציגי העמותה יישאו דברים באו"ם וישתתפו בתוכנית להפצת המודל בעולם.

Zero Project הוא מיזם חברתי בינלאומי, בחסות קרן ESSL האוסטרית, שמטרתו לקדם עולם עם אפס חסמים לאנשים עם מוגבלות, באמצעות בניית רשת חברתית בינלאומית של ארגונים המקדמים שירותים לאנשים אלו.

ברשת שותפים כ־4,000 אנשי מקצוע מ־170 מדינות, כאשר המיזם מאפשר למידה הדדית והפצה של פרויקטים מתקדמים.

זוהי הפעם השלישית שבה זוכה אנוש בפרס היוקרתי על המיזם, ובמסגרת כנס שיתקיים בחודש פברואר בבניין האו"ם בווינה תוצג תוכנית "מעוף" בין הפרקטיקות הזוכות על עבודה יוצאת דופן בתחומה.

תוכנית "מעוף" לתעסוקה ויזמות מקדמת יזמות וניהול עסקים עבור מתמודדי נפש, וכוללת ליווי עסקי בהדרכת מאמנים עסקיים מהשוק החופשי וליווי שיקומי עם איש מקצוע שמספק תמיכה נפשית וכלים המסייעים למתמודד להשיג את מטרותיו העסקיות ולשלבן בתהליך השיקום האישי שלו. 

בנוסף מציעה התוכנית מגוון שירותי ייעוץ מקצועיים הנדרשים ליזמים בתהליך הקמה של עסק כמו רואה חשבון, עורך דין, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וקורסים עסקיים. 

דן יעקב, משתתף בתוכנית מעוף, בונה נכסים דיגיטליים ומפתח מוצר לאתרי אינטרנט. ״כאחד היזמים הראשונים בתוכנית, קיבלתי ליווי עסקי על ידי צוות מקצועי, מסור וקשוב שאפשר לי להתפתח מקצועית כעצמאי ולפתח את העסק שלי", הוא מספר. "אני לא בטוח שהייתי מגיע להישגים שאליהם הגעתי ללא התוכנית".

הייחודיות של התוכנית אפשרה לאנוש להתקבל גם לתוכנית אקסלרייטור (האצת סטארטאפים חברתיים) בשם Impact Transfer של Ashoka Europe, אשר נועדה לקדם מיזמים בולטים מעבר למדינתם.

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש: "'מעוף' נמנית בין תוכניות הדגל שלנו ואנחנו גאים ונרגשים על הזכייה. התוכנית הוקמה מתוך אמונה כי מתמודדי נפש מסוגלים להוביל ולהיות חלק מהזירה העסקית. תרומתה האדירה מוכיחה כי עם ליווי ותמיכה נכונה, השמיים הם הגבול".