במשפחתו של נעים באדר המומים ודורשים לבחון מחדש את אירועי הלילה שבו חוסל על ידי השוטרים. דודו של המחבל, סובחי באדיר, טוען: "זה ילד נשמה, ילד תמים. אנחנו לא יודעים מאיפה בא הנשק. אנחנו המומים. לא מאמינים שהוא מחבל. למה? אנחנו בשטחים? איפה אנחנו? צריך לבדוק מה קרה. משהו לא מובן לנו. יש לנו כעס, אבל אנחנו רוצים לבדוק הכול".

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל באדיר, אמר: "אירוע קשה. אני רוצה לחדד שבכפר קאסם המשטרה עושה עבודה טובה ואנחנו משתפים פעולה. לא משנה מה המניע, אנחנו סומכים על אנשי המקצוע שיחקרו מה שצריך, מה הביא לאירוע הקשה. כדי להגדיר את זה כפיגוע צריך לחכות לחקירה.

"מדובר בצעיר תמים. לא יודע איך הנשק הגיע אליו. צריך להבין שהקלות הבלתי נסבלת להשיג את הנשק בחברה הערבית גובה מחיר דמים כבד. היום זה היה ירי לעבר שוטרים, לפני שלושה ימים זה היה לעבר תינוק. זה מקור הבעיה, וצריך לעשות את המקסימום כדי למגר את התופעה ולגדוע אותה מהחברה הערבית".

דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי אמר: "יש פה אירוע חמור. פיגוע שהסתיים בנס חנוכה אמיתי. מעצור בנשק מנע פגיעה בשוטרים ובלוחמים. היה פה ניסיון ברור לפגוע בסמל שלטון וחוק - שוטרים ולוחמים, והודות לנחישות, חתירה למגע, מקצועיות ותגובה מהירה מהשלב הראשון - נמנע אסון כבד".
לשאלה האם התגובה של הלוחמים הייתה קיצונית מדי השיב לוי: "האירוע מתוחקר על ידי המשטרה והשב"כ. כשיהיו ממצאים, הם יפורסמו".