הפריפריה החברתית והגיאוגרפית סובלת מאז ומתמיד ממחסור במענים בתחומי הרווחה, הבריאות והחינוך לעומת המרכז והיישובים המבוססים, אבל בגליל המערבי לא מחכים לממשלה החדשה.

המועדון החברתי "אפשר" של המחלקה לפיתוח חברתי אשכול גליל מערבי, יחד עם עמותת אקים חיפה לילדים ונוער עם מוגבלות, פתח לאחרונה את שעריו וממשיך בקליטת ילדים מכלל רשויות האזור. המועדון פועל בשיתוף רשויות האשכול ובהובלת עיריית מעלות תרשיחא, מועצה מקומית כפר ורדים, והמועצות האזוריות מעלה יוסף ומטה אשר. הוא הוקם ביוזמת אקים חיפה ובשיתוף גורמי רווחה והורים פעילים, בכדי לתת מענה חשוב לפעילות חברתית, חוגים ותוכן מגוון לילדים עם מוגבלות, שהיה חסר באזור.

מיכל סגל, מנכ"לית אקים חיפה, אומרת: "אנו פועלים ברוח הגישה ההומניסטית למען קיום חיים איכותיים לאנשים עם מוגבלות, ומאמינים בהשתלבות בחברה שבה הם חיים כאזרחים שווים ותוך קבלת תמיכות שונות בהתאם לצורכיהם ורצונם".

יעל שלו, אמו של דניאל, בן 10 ממעלות שמגיע למועדון, מספרת: "אני כל כך מתרגשת כשאני רואה אותו משתתף ושמח בעשייה. המועדון הוא בית חם, נעים ומזמין לשעות רבות של העשרה, הנאה ושמחה לילדים".

אורי פרידלנד, מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול רשויות הגליל מערבי, מספר: "אלה ילדים הזקוקים לתיווך אישי יותר, הכלה, הדרכה בקבוצות קטנות וליחס אישי ומותאם. הם רוצים וזכאים לחברת בני גילם ולגירויים והעשרה כמו כל ילד או ילדה אחרים, ומגיע להם לצאת מהבית אחר הצהריים".