נעמה עוזרי (22), המתגוררת במושב ליד ירושלים, היא בוגרת תוכנית "מחסות לעצמאות" של עמותת עלם, המופעלת במימון משרד הרווחה. מספר שנים לאחר שסיימה את התוכנית סגרה עוזרי מעגל, כאשר השתלבה כמתנדבת במרכז חירום לילדים בסיכון.

"מחסות לעצמאות" הינה תוכנית ארצית לייעוץ ולליווי אישי לבוגרי מעונות רשות חסות הנוער, שהיו במסגרת חוץ ביתית, ונדרשים להתמודד עם האתגרים שמזמנת להם היציאה לחיים עצמאיים. לשם כך הם מקבלים כלים ומיומנויות לבניית חיים עצמאיים במסגרת ליווי אישי במשך שנתיים.

נעמה, בת זקונים במשפחה של ארבעה ילדים, עזבה את הבית בתקופת התיכון ועברה ללמוד בפנימייה בצפון הארץ. "הגעתי לשם בכיתה י' כי הרגשתי שאני חייבת לפרוץ גבולות. גדלתי בבית דתי ומצאתי את עצמי לאט־לאט יוצאת מהבית הרבה, מסתובבת ומחפשת את עצמי ואת הביטחון העצמי שלי. מה שבעיקר עזר לי הייתה דווקא המוזיקה. מצאתי את עצמי כותבת, מלחינה, מופיעה. הרגשתי שבמוזיקה אין צורך במושלם, אלא פשוט להופיע בכיף ולרגש".

נעמה הצטרפה לתוכנית בשנתה האחרונה בפנימייה וזכתה לליווי צמוד של יעל, רכזת התוכנית. "היינו עוברות על כל מה שלא ברור לי בנוגע לחיים עצמאיים, כל שאלה הייתה לגיטימית ותמיד תמיד היו לה תשובות. הרגשתי שיש לי על מי לסמוך", היא מספרת בחיוך.

לאחר שסיימה את הפנימייה, עוזרי התגייסה לצבא ושירתה בתותחנים, ולאחר מכן היא בחרה לסגור מעגל כשהשתלבה בשירות לאומי במרכז חירום לילדים בסיכון, שמוצאים את עצמם פעמים רבות במצבים מורכבים שנראים לה מוכרים.

אורטל כרם, מנהלת מטה בעלם ומי שליוותה את נעמה בתוכנית מספרת: "נעמה היא שילוב של לב רחב, כנות, אומץ, כישרון יוצא דופן ועוצמות אדירות. היא בחרה לא להיכנע למרות כל מה שעברה, להתחזק ולצמוח מתוך הקושי. מרגש לראות את הדרך שעברה".

החלום של עוזרי הוא להשתלב בעולם המוזיקה, בשילוב עם העולם הטיפולי. אמש היא סגרה מעגל נוסף והופיעה באירוע ההתרמה השנתי למען עמותת עלם עם השיר "יש לך הכל" של הזמר עקיבא: "כשאני שרה את המילים 'כל עוד לא הפסקת לחלום, אתה מנצח', אני מרגישה שיקוף מדויק של הדרך שעברתי. כל יום לעשות עוד צעד ולבנות את הסיפור שלי מחדש. לנגן את הניגון שלי בלי לפחד או ליפול, רק לגדול מזה".