אל־על משיקה מחדש את פרויקט "שגרירי אל־על" לשנת 2023. מטרת הפרויקט היא הסברה ושיפור תדמיתה של ישראל ברחבי העולם.

בפרויקט משתתפים בהתנדבות מלאה 83 טייסים דיילות ודיילים, תוך שהם לוקחים חלק בפעילויות עם קהילות וגופים שונים במהלך השהות בחו"ל בין הטיסות.

83 השגרירים, בגילאים מגוונים, נבחרו לאחר מיונים קפדניים והשתתפו בשבוע שעבר בקורס הכשרה אשר הועבר בשיתוף פעולה עם ארגון StandWithUs והיווה את יריית הפתיחה של הפרויקט. הקורס מיישר קו בכל הנוגע למצב ההסברה של ישראל בעולם בתקופה של פוסט־קורונה ועלייה במקרי האנטישמיות.

לדברי לימור בוזגלו, סמנכ"לית משאבי אנוש באל־על: "אנו גאים להחזיר לפעילות את פרויקט השגרירים של אל־על לאחר שנים מוצלחות של עשייה. מדובר בפרויקט ייחודי בנוף הישראלי שבו הכל נעשה מאהבת הארץ ובהתנדבות מלאה של כל הצדדים. אנו מחזקים ידיהם של השגרירים המתנדבים במדי אל־על שעושים עבודת קודש, לא פחות, בקירוב לבבות ושינוי הדרך שבה מסתכלים על ישראל. בהזדמנות זו רוצה לומר תודה ומלוא הערכה לאפרת ראלברוק אשר מנהלת את תוכנית 'שגרירי אל־על' משנת 2018, וכמו כן מודה לשני יהב ולאליק הרפז, מנהלי ההדרכה".

פרויקט "שגרירי אל־על" הושק בשנת 2010 על ידי אליעזר שקדי בימיו כמנכ"ל אל־על. במהלך השנים אלפי בני אדם ברחבי העולם נחשפו והשתתפו ביותר מאלף פעילויות שונות שהובילו השגרירים. בין היתר זכורים אירוע ענק לקהילה האוונגליסטית בדרום אפריקה ששודר למיליוני נוצרים מאמינים ברחבי העולם ועורר הדים, וכן טיסת "זיכרון בסילון" מרגשת במיוחד, שבה בפעם הראשונה ה וקראה עדות של ניצולת שואה במהלך טיסה מטורונטו למצעד החיים.