בוגרי הפנימיות בארץ הביעו תקווה בתקופה האחרונה כי תחילת שנת 2023 תביא עמה את השקט הנפשי שנעלם באחת עם פרוץ מגיפת הקורונה, שהובילה לתקופה מאתגרת ומטלטלת עבורם.

תוכנית הבוגרים של עמותת ילדים בסיכוי מאפשרת למאות צעירים, שגדלו ללא משפחות אוהבות ויציבות ומסיימים כעת את דרכים בפנימיות, לקבל עזרה בעולם הבוגרים.

בתוכנית הבוגרים של העמותה בשיתוף עם משרד הרווחה זוכים אותם צעירים לדירות, שניתנות להם ביחד עם מלווה המסייע להם בצעדים הראשונים והבסיסיים כמו פתיחת חשבון בנק, הדרכה בבישול וניקוי הבית ועוד. המלווים מסייעים לבוגרים בצעדיהם הראשונים גם בלשכת הגיוס, בשחרורם מהצבא ובמעבר לדירה בקהילה.

מלבד הליווי האישי, המשתתפים בתוכנית מקבלים הכוונה ללימודים גבוהים והשתלבות בתעסוקה בעזרת קורסים במרכז "סיכויים" שהקימה עבורם העמותה.

מדי שנה, כמאה בוגרי פנימיות לומדים לתואר ראשון או לימודים מקצועיים בעידוד ותמיכת העמותה. 15 מבוגרי התוכנית השלימו בשנה החולפת בגרויות והחלו ללמוד במכינות. ארבעה בוגרים לומדים לתואר שני.

מסקר שערכה ילדים בסיכוי בקרב משתתפי התוכנית עולה כי 50% לומדים כיום בשנה א' בתואר ראשון ו־30% כבר נמצאים בשנה ב'. 70% הינן סטודנטיות ו־30% הם סטודנטים. 60% מהם לומדים לימודים מקצועיים והכשרות ו־40% לימודים אקדמיים. המקצועות הנבחרים על ידי בוגרי הפנימיות מגוונים: סייעות שיניים, הנהלת חשבונות, קוסמטיקה, עיצוב גרפי, מזכירות רפואית וקורסים טכנולוגיים, והמגמות לשנה זו היו הנדסה, עבודה סוציאלית, סיעוד, חינוך, כלכלה ומדעי המחשב.

במהלך השנה הועברו מלגות שגייסה העמותה על סך 500 אלף שקל עבור בוגרי פנימיות כשכר לימוד ועוד 450 אלף שקל כמענקי מחיה.
שאנל בת אל אברג׳יל הצטרפה לתוכנית הבוגרים כשהייתה בת 18. "כשיצאתי מהפנימייה לא היה לי לאן ללכת", היא מספרת בשיחה עם "מעריב". "העובדת סוציאלית בפנימייה הציעה לי להצטרף לתוכנית ולגור באחת מהדירות שלהם יחד עם בנות כמוני. שם הכרתי את תמר, שמלווה אותי עד היום ודואגת שלא אפול. עברתי בעמותה קורס הכוונה לתעסוקה והיום, נגד כל הסיכויים, אני עובדת בתחום הביטחון, שוכרת דירה בעצמי ואני סוף־סוף במקום טוב".

תמר מילינר, מנהלת תוכנית הבוגרים בעמותה: "הקורונה טלטלה את הצעירים, כשרובם פוטרו ממקומות העבודה מהיום למחר, דווקא אחרי שהצליחו למצוא עוגן ביום־יום בתקופה שאחרי היציאה מהפנימיות. כדי לסייע להם הקמנו במרכז 'סיכויים' תוכנית ייחודית שסייעה להם עם יותר הכשרות וחיבורים לתעסוקה והשכלה".

עוד היא מספרת כי "המיקוד שלנו הוא מענה מקצועי ומותאם עבור כל צעיר והצרכים שלו. בשביל זה אנחנו זקוקים לאנשים טובים שמוכנים לבוא ולתת זמן ומקום לצעירים שצריכים את המבוגר שיאמין בהם. כל תרומה קטנה כגדולה וכל התנדבות, מבורכת וחשובה לעמותה".