אף על פי שהממשלה הקודמת חוקקה חוק שנועד לאפשר לאנשים עם מוגבלויות שונות להתגורר בקהילה עם ליווי מתאים, במשרד הרווחה טרם אימצו, כך נדמה, את הנהלים החדשים. דוגמה לכך מתרחשת בימים אלו עם מבנים שרכשה עמותת קו לחיים בקיבוץ הגושרים עבור אנשים עם מוגבלויות, אבל בשל בירוקרטיה נראה שהמבנים הללו לא יאויישו בתקופה הקרובה.

העמותה עוסקת כבר 35 שנה בשיפור איכות חייהם של ילדים ובוגרים המתמודדים עם נכויות מורכבות. לפני שלוש שנים היא רכשה קרקע בקיבוץ בגליל העליון על מנת לבנות שני "בתים חמים לחיים" לנכים בוגרים שלה. עבודת הבנייה של הבית הראשון בעיצומה ותסתיים בקיץ הקרוב, אבל העמותה לא תוכל להפעיל את הבית ללא אישור מפעיל שמותנה בהתמודדות שלה במכרז. למרות זאת המכרז הנחוץ לא נפתח על ידי משרד הרווחה כבר למעלה מחמש שנים. במשרד הממשלתי טוענים כי הליך מכרז חדש "מנוסח בימים אלה", אבל הוא צפוי לצאת להתמודדות בעוד כשלושה חודשים.

"משרד הרווחה הפך את עצמו לאבן נגף נגד הממתינים לסיום הבנייה ובהיעדר שיתוף פעולה של המשרד, הבית שנבנה בקיבוץ יישאר ריק", אומרת מנכ"לית קו לחיים, רינה עידן. לדבריה "בניגוד מוחלט לרוח החוק החשוב שעבר בממשלה הקודמת ושם כמטרה מרכזית את השילוב של הנכים הבוגרים בקהילות, לא כך פועלים בכירי הפקידים. אין־ספור פניות ופגישות לא הניבו כלום חוץ מהבטחות שווא ועד כה לא מתאפשר לגופים נוספים כמונו העוסקים עשרות שנים בטיפול באוכלוסייה זו להפוך למפעילים של בתים לחיים".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "המשרד מעניק מענה מלא, זהה ושוויוני לכל הפניות מטעם עמותות וגופים נוספים. מכרז להקמת 'קהילות ייחודיות' מתוכנן להתפרסם במהלך מרץ והעמותה תוכל להגיש את הצעתה שתיבחן באופן מקצועי ואובייקטיבי כמו יתר ההצעות. יודגש כי אין באפשרות משרד ממשלתי להעניק תקציב תמיכה ללא התקשרות רשמית שנעשתה בהליך מכרזי או בקול קורא".