מבצע "מתוק בלב" מתקיים השנה, ביום הולדתו ה-25, בפעם התשיעית מאז חטיפתו ורציחתו של גיל-עד שער  ז"ל בפרשת שלושת הנערים יחד עם נפתלי פרנקל ז"ל ואיל יפרח ז"ל בשנת 2014 בגוש עציון. את המיזם יזמה משפחתו של גיל-עד מתוך אהבתו את המטבח. "גיל-עד בילה בו בשעות הפנאי בהכנת עוגות, שייקים ושאר פינוקים טעימים" כתבו המשפחה עליו בדף הפייסבוק "המטבח של גיל-עד" אותו פתחו לטובת המבצע. 

במסגרת המיזם שפועל מתוך עמותת Sonshine, שהוקמה לזכרו של גיל-עד, מבקשים מאנשים במהלך החודש, חודש טבת בו חל יום הולדתו של גיל-עד, לאפות עוגות, להכין תבשילים טובים וטעימים ולהעלות תמונות ומתכונים לקבוצה בפייסבוק. לאחר מכן, קוראת המשפחה  לחלק את המאפה או התבשיל שהכינו לשכנים, חברים ובעיקר לאנשים שלא ממש מכירים. בנוסף, לאחר שנתנו להם את המאכל הטעים, עליהם לבקש מאותם שקיבלו את המאכל לעשות את אותו דבר, לאפות, לצלם , לחלק ולבקש להפיץ הלאה "עד שלכולנו יהיה מתוק וחם בלב" נכתב בקבוצה.

מבצע 'מתוק בלב' (צילום: מרכזי הנוער OU ישראל)
מבצע 'מתוק בלב' (צילום: מרכזי הנוער OU ישראל)

"אנשים לוקחים את המיזם 'מתוק בלב' למקומות מאוד גבוהים מבחינת המשמעות, מבחינת הנתינה ואהבת חינם. זה מאפשר לכל אחד לפעול במסגרת היכולות שלו. יש לי זמן לאפות עוד חלה, יש לי זמן לבשל סיר מרק, מה שמתאים לי – עם זה אני עושה טוב. וזה מדהים כמה טוב יש בעם שלנו, רק צריך לתת את ההזדמנות" סיפרה בת גלים שער, אימו של גיל-עד.

מרכזי הנוער של OU ישראל לקחו חלק פעיל במיזם המבורך זו השנה התשיעית ברציפות. בין מרכזי הנוער השונים השתתפו המרכזים בחולון, עכו, קרית גת ובית שמש אשר הכינו עוגיות רבות אותן חילקו לתושבים במוקדים שונים.

מבצע 'מתוק בלב' (צילום: מרכזי הנוער OU ישראל)
מבצע 'מתוק בלב' (צילום: מרכזי הנוער OU ישראל)

"הייתה השתתפות מדהימה מצד החניכים והמדריכים לזכרו של גיל-עד. ברוך ה' אנחנו עושים פעילויות רבות למען הנוער, תושבי העיר ועם ישראל" סיפר אדיר טרב, מנהל מרכז הנוער בחולון. אור-אלי סלומון, מנהלת מרכז הנוער בעכו סיפרה: "יצאנו לחלק עוגיות שארזנו במועדון הנוער במסגרת הפעילות. בנוסף, למדנו על הדמות של גיל-עד, על הטוב שנהג להפיץ בעיקר ביום ההולדת שלו, ומתוך כך ניסינו ללמוד מה הטוב שיש בנו כדי להפיץ אותו בעיר לזכרו".

מבצע 'מתוק בלב' (צילום: מרכזי הנוער OU ישראל)
מבצע 'מתוק בלב' (צילום: מרכזי הנוער OU ישראל)

רחלי עמר ניניו מנהלת פיתוח והדרכה ב-OU ישראל הוסיפה כי: "ההשתתפות במבצע 'מתוק בלב' מחזקת את הפעילות החינוכית והערכית שלנו עם בני הנוער לאורך השנה. ערכים של נתינה, עשייה קהילתית והמעבר ממקבל לנותן. ישר כוח לכל המרכזים שהצטרפו".