תושבי היישובים כרמית ומיתר שבנגב יוצאים למאבק להחזרת הטבות המס להן היו זכאים מזה כארבע שנים. בשנת 2022 שיעור הטבות המס ביישובים עמד על 13 אחוזים ואילו השנה, בדוח השנתי שהתפרסם על ידי רשות המיסים, התבשרו התושבים כי הם לא זכאים יותר להטבות מס בעקבות עלייה במדד הכלכלי-חברתי. 

ביום ראשון התושבים צפויים לצאת ולהפגין. "אנחנו חיים בקו ראשון לירי ומבטלים לנו את הטבות המס", אמר תושב כרמית. השבוע, תושבת היישוב תיעדה קולות של ירי מהיער הסמוך - דבר שבשגרה אצל התושבים. "מליציות חמושות מתאמנות לרגע האמת. אנחנו חיים במקום הכי חם והכי מסוכן במדינה, אנחנו סובלים מירי יום יומי, פריצות ונהיגה פרועה ומה המדינה עושה עבורנו? מבטלת את הטבות המס". 

ירי בכרמית, השבוע. קרדיט לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

בדימונה לעומת זאת הטבות המס נשארו, אך נקודות הזיכוי הופחתו בשלושה אחוזים ועומדות על 13 אחוזים בעקבות עלייתה מאשכול 4 לאשכול 5 במעמד הכלכלי-חברתי. בעקבות ההחלטה, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, אמר כי "יש כאן נוסחה מוזרה. אם יהיה לך רע - נטיב עמך, ואם יהיה לך טוב - נרע לך. אלפי זוגות צעירים עברו לדימונה גם בזכות אותן הטבות מס אטרקטיביות". 

עוד אמר ביטון, "אני מאמין שהתחייבותו של שר האוצר כלפיי לבדוק את הסוגיה ולתקן את העוול, תמומש בהקדם. אתמול נפגשתי עם ח"כ אלמוג כהן מאופקים ויחד דנו על דרכים למחאה אם וכאשר ההחלטה על הפחתת שיעור הטבת המס לא תשונה. אמרתי לח"כ כהן שאני וכל ראשי הרשויות בנגב נשמח להיות חיילים שלו הן בסוגיית הטבת המס שנפגעה גם במיתר וכרמית, והן בסוגיית המשילות בנגב והקמת שדה תעופה אזרחי משלים בנבטים".

בתחילת החודש שלח ביטון מכתב לשר האוצר בו הדגיש את חשיבות הטבות המס לפיתוח הנגב: "ההחלטה להפחית את שיעור הטבות המס עלולה להסיג לאחור את כל מה שעמלנו עליו במשך עשור. היא עלולה לגרום להגירה שלילית ולהחזיר את העיר לתקופות פחות מוצלחות - דבר שעלול להתברר כאסון".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "על פי החוק, מתעדכנות מדרגות הטבת המס ליישוב מזכה בהתאם לעדכון המדד הכלכלי-חברתי שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אין מדובר בהחלטה של רשות המסים".