כ-40 אלף רצות ורצים, בהם אלפים מ-44 מדינות, שיכללו השנה גם את מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין, צפויים להשתתף במרתון פלייטיקה תל אביב, שיתקיים ביום שישי, ה-24 בפברואר. כך, נמסר במסיבת עיתונאים שהתקיימה במלון פורט טאואר בתל אביב, מרשת מלונות ישרוטל. 

במסגרת המרתון, שיכלול שישה מקצים ויתקיים בשנה השנייה ברציפות תחת התקן הרשמי של ה-IAAF (איגוד האתלטיקה העולמי), 30 רצות בכירות מהארץ ומהעולם, ובהן הרצה הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר, ישתתפו במקצה מיוחד של 10 ק"מ לנשים, בניסיון לשבור את השיא העולמי בו מחזיקה אגנס גבט, העומד על 30:01 דקות. סלפטר מחזיקה כיום בשיא אישי של 30:05 דקות בריצה למרחק 10 ק"מ על כביש.

"המרתון הוא אירוע מצויין לשבירת שיאים - כל אחד ואחת והשיא שלו. אני מזמין את כל מי שרוצה לשבור שיא להגיע ולרוץ ולקחת חלק באירוע", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהודיע כי תקציב המרתון יעמוד השנה על כ-13.5 מיליון שקל, כאשר מתוכם העירייה תממן כ-1.5 מיליון שקל והיתר יהיה מחסויות.

רון חולדאי, לונה צ'מטאי סלפטר (צילום: מרתון פלייטיקה תל-אביב)
רון חולדאי, לונה צ'מטאי סלפטר (צילום: מרתון פלייטיקה תל-אביב)

סגן ראש עיריית תל אביב, עו"ד ראובן לדיאנסקי, הממונה על תחום איכות הסביבה והקיימות, שהיה ממובילי המעבר ל"מרתון ירוק", אמר: "את מה שהתחלנו במרתון 2022 נמשיך השנה באופן הרבה יותר משמעותי. החזון שלי הוא מרתון ירוק, על מלא, ללא בקבוקים חד פעמיים, אך בינתיים הגענו בשנה שעברה ובשנה הזו להישג אדיר של הפחתת 75% מבקבוקי המים מפלסטיק לעומת מרתונים קודמים".

הוא הוסיף: "הבשורה הגדולה השנה היא ההשתתפות של עמותות סביבתיות במתוחמים השונים ולאורך המסלולים, שיציגו את מטרותיהן והחזון הירוק למענו הם פועלים. בדוכני השתייה והאוכל במתחם הכינסו יהיו כלים מתכלים שיועברו לאחר השימוש גם למפעל קומפוסטציה ותהיה הקפדה עךל אופציות מזון לצמחונים ולטבעונים".

מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן, אמר: ״המרתון המהווה את אירוע הדגל של הספורט בעיר, הוא נקודת שיא המאפשרת לכולם, מקצוענים, חובבים, ילדים ומבוגרים, להשתתף ולהנות מחגיגה של ספורט. ברציפות״.

אופיר וגמון (צילום: מרתון פלייטיקה תל-אביב)
אופיר וגמון (צילום: מרתון פלייטיקה תל-אביב)

לונה צ'מטאי סלפטר, מסרה לקראת האתגר של שבירת השיא העולמי בתל אביב כי "השנה אני רוצה לשבור שיא עולם. זה כבוד גדול עבורי, ואני תמיד עושה מאמץ שהמדינה שלי ישראל תהיה גאה בי. בואו לרוץ איתי, לעודד אותי וביחד נשבור שיאים".

בנוסף למשתתפים, עשרות אלפים, בהם תלמידות ותלמידים, צפויים לעמוד בצידי המסלול שיעבור במקומות מרכזיים והיסטוריים בתל אביב, ולעודד את המשתתפים במסלולים השונים.

בגני יהושע תוקם "עיר המרתון" עם בימת חימום קצבית עליה ינגנו מיטב התקליטנים בישראל, יריד EXPO עם מיטב המציגים ומתחמי שיווק חווייתיים. בנוסף, יוצבו עמדות מוסיקה ולהקות לאורך המסלולים בשיתוף פעולה עם עמותת "ניגון חוזר" בה לומדים בני נוער בסיכוי לתקלט. 

במסגרת האירוע יוזנקו: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ ומרוץ אופני יד לנכים. מקצה מיני מרתון לילדים יתקיים ביום רביעי, 22 בפברואר (800 מטר ו-1.5 ק"מ). אירוע המרתון ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים' ילווה לאורך כל המסלול בכ-5,000 אנשי הפקה, אבטחה, סדרנות ורפואה. 

במהלך האירוע הענק צפויים להיסגר רחובות מרכזיים בתל אביב, בהם מקטעים משדרות רוקח, מהרחובות דיזנגוף, איבן גבירול, קפלן ונמל תל אביב. "המטרה היא שהמירוץ יעבור במקומות המרכזיים וההסטוריים בתל אביב וחלק גדול ממנו יהיה לאורך רצועת החוף עד ליפו", ציינו המארגנים.