במסגרת ההיערכות לימי החורף הקרים, מעניק משרד הרווחה לינה בבתי מלון ובמלוניות ברחבי הארץ לדרי רחוב ולמחוסרי דיור שזקוקים לקורת גג.
המשרד הודיע כי יישא בעלות לינה בסכום של עד 468 שקל לאדם עד לשלושה לילות באופן מיידי, ומעבר לכך באישור הפיקוח של המשרד.

הרשויות המקומיות התבקשו כבר לפני כמה חודשים לבצע התקשרויות עם מלוניות בסביבתן על מנת שניתן יהיה לפנות דרי רחוב בעת הצורך באופן מיידי. על פי הנוהל, הרשויות המקומיות רשאיות לתת מענה גם למחוסרי דיור ולא רק לדרי רחוב אשר מוכרים לרווחה המקומית אם אין מקומות פנויים במסגרות הרווחה במחוז כמו מקלטים ומסגרות רווחה חוץ־ביתיות. במשרד הרווחה מדגישים כי הלינה תמומן במלואה על ידי המשרד ללא השתתפות הרשויות.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי (ש"ס): "כבר ראינו בעבר מצבים שבהם דרי רחוב קפאו למוות ועלינו כחברה מוטלת האחריות לדאוג לכך שלא יישאר אדם אחד בישראל חשוף לסכנות הקור והסערה. אני קורא לציבור לגלות עירנות ולדווח למוקדי הרשויות המקומיות או למוקד 118 של משרד הרווחה על דרי רחוב הזקוקים לקורת גג בימי הסופה".

מ"מ מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני הוסיף: "שהייה ברחוב בזמן סערה היא סכנת נפשות. לא נחסוך במאמצים ובמשאבים כדי לאפשר מוגנות לכל אדם שזקוק לכך. הרשויות המקומיות יכולות לשלוח את כל מי שזקוק לקורת גג לבית מלון בידיעה שהמשרד יישא במלוא העלות".