אירועי "פברואר יוצא מן הכלל" של החברה למתנ"סים הארצית, שייפתחו היום ונערכים זו השנה החמישית, נועדו לקדם מתן הזדמנות שווה לכולם, השתלבות, נגישות והיכרות של הקהילה עם חבריה המתמודדים עם מוגבלות - ילדים, בוגרים ומבוגרים.

מפעל הפיס יחד עם המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים ממטולה עד אילת יארחו אירועי ספורט, תרבות ואומנות משולבים וכן הרצאות, מעגלי שיח, משחקים ותערוכות. כל האירועים מפורסמים באתר החברה למתנ"סים הארצי ובאתר "פברואר יוצא מן הכלל". במסגרת המיזם, "יתחלפו" ביום שלישי בשבוע הבא למעלה ממאה מנכ"לים במשרדי ממשלה, ראשי רשויות ומנכ"לים של ארגונים וגופים עסקיים עם אנשים עם מוגבלות, שיתלוו אליהם במהלך יום העבודה ויעלו את המודעות לנושא השתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה. 

רחלי מוטס (52) מכפר סבא איבדה את ראייתה בגיל 24 עקב מחלה גנטית תורשתית. "תחילת הדרך הייתה רצופה קשיים, הסתרתי את העיוורון כי לא הייתי שלמה עם העובדה שיש לי מום. אפילו הילד ביקש שאפסיק להגיע למסיבות בגן כי אני נתקעת בקירות. רק אז הבנתי שאני לא יכולה לשלוט במוגבלות שלי, אבל יכולה לשלוט במעשים שלי ובחיבורים שאני יוצרת".

לאחר תהליך ההשלמה שלה, החלה בפעולות הסברה: "הייתי צריכה להסביר לאנשים סביבי שאני יכולה לעשות הכל חוץ מנהיגה. שלושת ילדיי נולדו לתוך העיוורון שלי. אני ממששת את הילדים שלי כדי לדמיין איך הם נראים. מה שמשנה זה עם איזה ערכים והבנה הם יוצאים לעולם כתוצאה מזה שגדלו עם אמא עיוורת". 

רחלי היא גם מנחה של בני נוער בסיכון בתוכנית היל"ה. "התלמידים מתמודדים עם אתגרים רבים, אך כשהם רואים אותי, אני מהווה עבורם דוגמה שיש דרך להתגבר על קשיים. גם השיח בינינו מועיל, הם מבטאים רגש, רוצים לעזור, ומאוד מחוברים לננסי, כלבת הנחייה שלי. כך אני מפתחת את העניין לכדי שיח פדגוגי על ערכים, על הקשיים והאתגרים שלהם בלמידה", היא מספרת. 

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "אסור לנו לשכוח שלכל אדם יש זכות ומקום שווה בקהילה. אנחנו נעודד את השתלבותם של ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות בכל קהילה, בכל חברה ובכל מקום".