מיזם המילה הטובה הינו קמפיין לאומי, המעודד שיח מכבד, חיובי ואוהד בין כל גווניה של החברה הישראלית, שרשת אורט מובילה זו השנה השישית ברציפות. יום המילה הטובה במיזם, זכו מרכז הנוער 'דאורייתא' וארגון OU ישראל, לו המרכז שייך, בפרס האוסקר הארצי של רשת אורט עבור עשייה משמעותית בעלת השפעה על החברה. 

מטרת המיזם היא להוות אמירה אחרת מול ביטויים של שיסוע ופילוג חברתי במרחבים הפיזיים והמרחבים הדיגיטליים. "אנו מאמינים כי קיים בקרב הציבור צורך של ממש לפעול באופן יזום ומשמעותי למען שיח מכבד וסולידריות חברתית" כתבו ברשת אורט. עוד הוסיפו: "השנה החלטנו להרחיב את המיזם ולומר מילה טובה לארגונים, חברות ואנשים מיוחדים , שעושים דברים טובים למען החברה, כאלה המחזקים ומיישמים ערכים כמו לכידות חברתית, עזרה לזולת, סולידריות ותרומה לקהילה ופועלים לצמצום האלימות".

התעודה של מרכז הנוער של OU (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
התעודה של מרכז הנוער של OU (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)

המרכז נבחר בהתאם לקריטריונים שנקבעו ברשת, בהם: פעילות הארגון היא ללא מטרת רווח, לפעילות היוזמה יש השפעה רחבה על הקהילה וכי הפעילות מייצרת שינוי משמעותי על החברה. בדברי הברכה למרכז הנוער נכתב כי "הארגון OU ישראל מפעיל מרכזי נוער בפריסה כלל ארצית ומספק לנוער מסגרת בלתי פורמלית בחיבור למסגרת הפורמלית ומלווה את החניכים במהלך התפתחותם מהיותם בחטיבת הביניים ועד לאחר השירות הצבאי. מרכזי הנוער 'דאורייתא' ו'מקום בלב' מפעילים תכניות העשרה והעצמה לנוער במסגרת הלימודים, כחלק מתפיסת עולם של מרחב חינוכי 24/7 וחיבור בין המערכת הפורמלית לבלתי פורמלית".

בהענקת הפרס נכחו בין היתר ראש העיר אביחי שטרן, מנהל בית הספר הממליץ הרב אריאל פריש, מנהלת אגף החינוך אסנת רונסקי, גולן בוכריס יו"ר הנהגת ההורים העירוני ויו"ר הנהגת ההורים של בית הספר המתמיד אדווה טובול. מנהל מחוז צפון של מרכזי הנוער של OU ישראל, רפאל סלאב אמר: " מרגש להיות חלק ממעגל התודה והשותפות. החזון שפיתחנו בשלוש השנים האחרונות לחיבור אקטיבי בין המערכת הפורמלי לבלתי פורמלי מוכיח את עצמו. גאה בשותפות הארצית והמקומית שלנו עם רשת אורט ותודה למנהל הישיבתית , הרב אריאל פריש שבחר בנו לאוסקר הארצי".

הרב אבי ברמן, מנכ"ל OU ישראל מסר: "בני הנוער הם המשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל, זכינו והאוצר החשוב הזה הופקד בידינו. יחד עם החניכים אנו עושים דרך ארוכה וגאים בהם ובפירות עמלם יחד עם המנהלים והמדריכים למען הקהילה והחברה כולה. הדבר נותן תקווה גדולה לעתיד עם ישראל ולהמשיך קיומה ושגשוגה של החברה".