עיריית ירושלים, באמצעות מרכז פואנטה בשכונות גוננים־קטמון, מלווה את מורות ומורי בית הספר ממ"ד גוננים במפגשי למידה חוץ־כיתתית. מדובר בקהילת מורים מיוחדת, שבמסגרתה נחשפים התלמידים לתפיסות של מחקר אזרחי.

באחד מן המפגשים האחרונים יצא המורה ישי בלומנטל עם תלמידיו לסיור בחצרות הבתים בשכונה, כאשר באחת הגינות הפרטיות גילה התלמיד יהודה לוי זן של חמציץ שלא היה מוכר למורה. בעקבות התגלית הגיע למקום פרופ' עמרם אשל, מרצה וחוקר בנושאי אקולוגיה ושורשים, שבדק את הצמח, וכעת בודקים חוקרי הטכניון עם אנשי טבע אם מדובר במין פולש חדש בארץ שעלול לאיים על המגוון הביולוגי.

בקהילת מורי החוץ הירושלמית שותפים מעל למאה מורות ומורים שמלמדים למידה חוץ כיתתית בבתי הספר השונים בעיר. מרכז פואנטה תומך בנשות ואנשי החינוך בשכונת גוננים, במטרה ליצור שכונת חינוך המעניקה מענה משמעותי ורלוונטי לכל תלמיד ושאליה ירצו אנשי חינוך להגיע לחנוך את התלמידים. המרכז פועל במרחב השכונתי עם כ־24 בתי ספר בליווי מנהלים וצוותי הוראה בלמידה התנסותית מבוססת מיומנויות.

"אנו רואים במרכזי החדשנות בעיר מרכיב חשוב בתהליכי הלמידה וההתפתחות של התלמידים, והילדים מבית הספר גוננים הם דוגמה לעשייה משותפת עם עולם המדע שאותה אנו מפתחים", אמר ראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים יואב (זימי) זמרן. ראש עיריית ירושלים משה ליאון הוסיף: "אין על התלמידים החקרנים והסקרנים שלנו. גילוי הזן שנחקר עכשיו הוא דוגמה לכך שכל פעילות כזאת מעניקה לתלמידים הצעירים ארגז כלים וידע מעשיר. לכן נמשיך להשקיע בדור העתיד".