המועצה המקומית אָזור השיקה מיתוג חדש, צעיר וטרנדי הכולל לוגו, שפה עיצובית ונראות חדשה, שמבטאים את השינויים שעובר הישוב הנמצא בטבורו של גוש דן. מי שאחראי על השינוי בנראות של אזור היא חברת A-TEAM קשרי קהילה, בניהולם של נדב אברמוביץ ומאור אביגל, שמובילים בשנים האחרונות תהליכי מיתוג בערים ובמועצות רבות בישראל. 

הלוגו החדש של אָזור מורכב מארבעה משולשים היוצרים את האות א', האות הראשונה של אזור. ארבעת המשולשים מסמלים כל אחד את הערכים המרכזיים המאפיינים את הישוב: ירוק, קהילתי, מרכזי וקומפקטי וכולם צבועים בגוונים של ירוק, באופן המתכתב עם שורת המיצוב - "אזור - הלב הירוק של גוש דן".

המיתוג הנבחר משקף באופן ויזואלי את ייחודיותה של אָזור, המהווה מעין שמורת טבע בלב גוש דן ובמיקום אסטרטגי, ומציעה לתושביה איכות חיים גבוהה, חיבור לטבע, אופי קהילתי בלב הכרך ונגישות גבוהה לכל מקום. 

מועצה מקומית אָזור, שנוסדה בשנת 1951, מונה כיום כ- 13 אלף תושבים והיא שוכנת בטבעת הפנימית של מטרופולין גוש דן, בסמוך לתל אביב ולחולון. מצפון היא גובלת בפארק אריאל שרון, ממזרח - משמר השבעה, מדרום - העיר חולון וממערב מקווה ישראל. בנוסף, ממוקמת אָזור בסמיכות לצירי התנועה המרכזיים, כאשר מצידה האחד עובר כביש 1 ומצידה השני כביש 4. בעתיד תחובר אָזוֹר למטרו וכן לרשת שבילי האופניים – האופנידן. בשנים האחרונות עוברת אָזור תהליכי התחדשות עירונית של שכונותיה הוותיקות, לצד בנייה חדשה למגורים, למסחר ולתעסוקה. אזור התעשייה שלה עובר גם הוא התחדשות וצפוי להפוך למתחם עסקים, מגורים, בילוי ופנאי בעירוב שימושים. במקביל, מקדמת המועצה התחדשות של המרחב הציבורי ופיתוח תשתיות נוספות, שיתנו מענה לתושבי אָזור ולגידול בהיקף אוכלוסייתה, שצפויה על פי תוכנית המתאר להכפיל עצמה עד שנת 2035.

אזור  (צילום: מועצה מקומית אזור)
אזור (צילום: מועצה מקומית אזור)

תהליך המיתוג הינו חלק מהשינוי שעוברת אָזוֹר, לנוכח ההתרחבות תהליכי ההתחדשות והבניה, שמושכים אליה זוגות צעירים המחפשים איכות חיים בלב גוש דן, וכן משקיעים, שרואים בה הזדמנות עסקית נדירה. וכל זאת תוך שמירה על צביונה הכפרי, הירוק והקהילתי הייחודי.

ראש מועצת אזור, אריה פכטר: "תהליך המיתוג מחדש של אָזוֹר מהווה מרכיב חשוב בשינוי שאנחנו מובילים ביחד עם התושבים שלנו, כשמצד אחד אנו מקדמים תוכניות רבות לפינוי בינוי ופרויקטים נדל"ניים נוספים שיחדשו את פני המועצה ויספקו עוד יחידות דיור לדור הצעיר, ומצד שני שומרים מאוד על הקהילתיות, הבייתיות והאינטימיות שמאפיינת את אזור שלנו. אזור היא יישוב יוצא דופן בנוף של גוש דן ומכאן החוזקות שלה והפוטנציאל האדיר שיש לה".

נדב אברמוביץ, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת A-TEAM קשרי קהילה: "תהליך המיתוג הוא חלק ממהלך אסטרטגי כולל שאנחנו מובילים ביחד עם המועצה והתושבים, שכלל מיפוי המאפיינים של אזור, הדמוגרפיה והקהילה שבה, וכן הערכים המרכזיים והחוזקות שלה, לצד האתגרים עימם היא מתמודדת. המיתוג נועד לתת ביטוי עדכני לאזור של היום, תוך מתן דגש על השינויים שהיא עוברת ושהיא עוד עתידה לעבור בשנים הקרובות. אזור היא יישוב כפרי וקהילתי במיקום אסטרטגי, שהפך ליעד מבוקש בגוש דן, ועכשיו זה משתקף גם במיתוג החדש שלה".

לרגל חגיגות ה-140: במזכרת בתיה בוחרים לוגו חדש

המועצה המקומית מזכרת בתיה תציין השנה 140 שנים להיווסדה של המושבה, באמצעות מספר אירועים חגיגיים שיתקיימו לאורך השנה. למטרת מיתוג החגיגות, החליטו במועצה לקיים תחרות שתאפשר לתושבים ליצור את לוגו ה-140 בעצמם, כשהלוגו הנבחר יזכה את שולחו במענק על סך 3,000 שקלים. 

על הלוגו להיות צבעוני ולבטא את רוחה ואופיה הכפרי של מזכרת בתיה, בדגש על שימור הערכים ההיסטוריים לצד עכשוויות, עתידנות וטכנולוגיה. ניתן לצרף גם סלוגן קצר וקליט, שיבטא חשיבה קריאטיבית ויבטא אף הוא את הערכים הנ"ל.

מבין כל הלוגואים שיוגשו לתחרות, ייבחרו 3 לוגואים על ידי ועדה מקצועית, ואלה יעברו לשיפוטם של תושבי מזכרת בתיה באמצעות סקר שייערך בעמוד הפייסבוק של המועצה. הלוגו שיקבל את מירב הקולות בסקר, ייזכה את שולחו במענק כספי עבור עבודתו על סך 3000 ₪.

את הלוגואים המוצעים יש לשלוח בקבצי pdf פתוחים ונגישים, עד ליום חמישי, 16.2.23, בשעה 15:00, לדוא"ל: [email protected]

ההשתתפות מותנית בקריאת תקנון התחרות וחתימה על הצהרת משתתף, אותם ניתן למצוא בתחתית עמוד הקול הקורא >> bit.ly/3xkA9sV