אתמול נערך פרויקט מיוחד ליום אחד בשם "מחליפים מבט" במסגרת אירועי "פברואר יוצא מן הכלל" של החברה למתנ"סים הארצית בשיתוף מפעל הפיס, להעלאת המודעות ועידוד שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. בכל הארץ החליפו אנשים עם מוגבלויות ליום אחד למעלה מ־100 שרים, מנכ"לים וראשי רשויות והתלוו מקרוב ליום העבודה שלהם.

מפגש מרגש במיוחד התקיים בלשכתו של שר הרווחה יעקב מרגי כאשר שני רפיח (28) מירושלים, הנמצאת על הרצף האוטיסטי, התיישבה על כיסא השר וסיפרה לו על חייה האישיים ועל הקשיים והצרכים שיש לאנשים עם מוגבלות. 

רפיח משתתפת בתוכנית "רעים" של החברה למתנ"סים. היא בוגרת שני תארים בנגינת פסנתר באקדמיה למוזיקה בגבעת רם. "אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי לנהל יחד איתך ישיבות עבודה, זה נותן לי כוח ואני רוצה להעביר מסר שיש לנו הרבה מה לתרום לחברה, אם החברה תקבל אותנו כמו שאנחנו", אמרה הצעירה הנרגשת למרגי לאחר שהשתתפה בפגישות עבודה איתו והעלתה הצעות לשיפור במגוון נושאים.
"אני רואה חשיבות עליונה בהעלאת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלות בעשייה הציבורית. צריך להסיר את המחיצות ולזהות את הפוטנציאל שיש בכל אדם", השיב לה שר הרווחה.

קרן שחר על כסא סגנית השר וולדיגר שמולה (צילום: שלמה אזולאי)
קרן שחר על כסא סגנית השר וולדיגר שמולה (צילום: שלמה אזולאי)

את מקומה של סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) תפסה קרן שחר (44), אם לשלושה ילדים שמתמודדת עם מגבלה נפשית ופעילה חברתית שמלווה מתמודדי נפש ומשפחותיהם. במהלך היום השתתפה שחר בפגישות וניהלה ישיבה במשרד. 

לדברי וולדיגר, אנשים עם מוגבלות בכלל, ומתמודדי הנפש בפרט, נמצאים לרוב בתחתית סדר העדיפויות הלאומי: "אחד מהיעדים שחרטתי על דגלי הוא יצירת מענים אמיתיים עבורם בהשתלבות בחברה, שיסללו את הדרך לחברה צודקת ומתוקנת. אני מברכת את החברה למתנ"סים על המיזם החשוב הזה, ומודה לקרן על יום משמעותי ומעורר השראה".