לכל מקרה שלא יבוא: כוחות צבאיים ואזרחיים מתרגלים בימים אלה תרחיש של זיהום ימי חמור באילת. המערכת האקולוגית בעיר הדרומית ובתוכה שונית האלמוגים היא מהרגישות והחשובות בעולם. במקרה של זיהום ימי, קיים פוטנציאל לפגיעה גדולה בה ולכן החשיבות הגבוהה להיערכות מפני תרחיש כזה.

במסגרת התרגיל, צוותי היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה וחיל הים תרגלו השבוע בבסיס חיל הים במפרץ אילת, טיפול באירוע דליפת סולר בתרחיש כשל תפעולי שהוביל לדליפה בזמן שהיית סטי"לים בבסיס, במטרה להגביר את מיומנות הצוותים לתגובה ולטיפול באירועי זיהום ים בדלקים.

במהלך התרגיל הגיעו חיילי ומפקד מעגן הגוררות למפגש למידה והעמקה על אמצעי היחידה אשר הובל על ידי אלי ורבורג, מנהל התחנה למניעת זיהום ים באילת של המשרד להגנת הסביבה, וסגנו עוז גורן.

לאחר מכן, עובדי היחידה וחיילי המעגן יצאו לים על גבי סירת גומי וגוררת של זרוע הים וסירת הסיור "סביבה 3" של היחידה למניעת זיהום ים, ותרגלו בלימת זיהום כתוצאה מתקלה בכלי שיט. הכוחות פרסו יחדיו חוסמים ימיים, השתמשו במשאבות ייחודיות, שאבו את הנוזל למכלים ופינו אותו לחוף למכלי אגירה.

ורבורג: "התרגול המשותף שם במוקד את שיתוף הפעולה של הכוחות למניעת זיהום ים במטרה לשמור על הים ושונית האלמוגים במפרץ אילת". עוז גורן מוסיף: "הצוותים גילו מקצוענות רבה תוך שיתוף פעולה הדוק של שני הצוותים יחד". זאת אינה הפעילות הראשונה של חיילי המעגן בשמירה על הסביבה. משרתי זירת ים סוף בחיל הים יחד עם ארגון צבא ההגנה לטבע הובילו כבר מספר פרויקטים, בהם בניית אתר קינון לשחפיות ושיקום אלמוגים שנסחפו בסערה לפני שנתיים.

סא"ל שי חודרה, מפקד זירת ים סוף בחיל הים: "כפי שאנו אמונים על שמירת הביטחון במרחב, כך חשובה לנו השמירה על הסביבה שבו. ביצענו לראשונה תרגיל בזירה עם המשרד להגנ"ס, שבו השתתפו משרתי מעגן הגוררות מפלגה 915 והדבר מהווה נדבך נוסף בחיזוק המקצועיות ואחדות המשימה לשמירה על מרחב ימי נקי".

מפקד המעגן, רס"ל שי ביטון: "זירת אילת היא שמורת טבע שאם לא יגנו עליה היא פשוט תיהרס. את מפרץ אילת פוקדות אוניות שבמידה ומאחת מהן תהיה דליפה מזהמת, המגוון הימי הייחודי של העיר עלול להיפגע וחשוב לי להסביר לחיילים במעגן כמה הסביבה פה ייחודית".