בצל רעידות האדמה הקטלניות בטורקיה ובסוריה ותוצאותיהן הקשות ועל רקע ההיתכנות לרעידות דומות גם בישראל, דורון הלפרן, מנכ"ל חברת ייבוא ושיווק הפלדה, "הל-דור", אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחומה, כי זו העת לעבור לבנייה באמצעות שימוש בפלדה. הלפרן הסביר כי לבנייה באמצעות שימוש בפלדה יש יתרון על בנייה בבטון מכל היבט שנבחן ובעיקר מן ההיבט הבטיחותי.

"מקדם הקריסה בבנייה בפלדה נמוך הרבה יותר בעת רעידות אדמה מאשר בבטון", טען הלפרן היום (ד'), בד בבד עם קבלת האומדנים הרשמיים על מספר ההרוגים הרב, שנרשם בטורקיה ובסוריה, כתוצאה מרעידות האדמה הקשות שם, והחשש הגובר בישראל מאי-היערכות מספקת של הרשויות הרלוונטיות למקרים דומים בארץ, בין היתר, בשל האזהרות החוזרות ונשנות בנושא בשנים האחרונות מטעמו של מבקר המדינה, רו"ח מתניהו אנגלמן.

"הבטון נשבר, מתמוטט, ויוצר הריסות קטלניות. מנגד, הפלדה גמישה יותר. הקירות מגבס קטלניים פחות, וניתן לחזק מבנים קיימים בפלדה. בנוסף, ההרכבה פשוטה משמעותית", הוסיף מנכ"ל חברת "הל-דור". הלפרן הציג שני יתרונות משמעותיים נוספים לבנייה באמצעות שימוש בפלדה, והם החיסכון הכלכלי והשמירה על איכות הסביבה.

על רקע הביקורת ביממה האחרונה על חוסר ההשקעה בפריפריה בפרויקטי התוכנית לחיזוק מבנים ישנים, תמ"א 38, בעיקר ביישובי הפריפריה ובצד העלאת המודעות בעולם לחשיבות הקיימות והפיתוח בר-הקיימה, הדגיש הלפרן כי "הבנייה בעזרת שימוש בפלדה זולה משמעותית, והיא מזהמת פחות".