שישה בני אדם נרצחו ועוד אחד נפצע הלילה (שבת) באירוע ירי במיסיסיפי שבארה"ב לאחר שגבר ירה בגרושתו, אביו ודודתו החורגים, ובני משפחה נוספים. הגבר נעצר וצפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין רצח.

במהלך חגיגות השנה הסינית: לפחות 10 הרוגים באירוע ירי בקליפורניה
מקרה מזעזע בארה"ב: ילד בן 6 ירה במורה שלו ופצע אותה אנוש

החשוד, ריצ'רד דייל קרום, בן 52, השתמש לפי החשד ברובה ציד ובשני אקדחים ורצח תחילה נהג רכב שישב בחנייה מול חנות בעיירה כפרית קטנה בצפון מיסיסיפי. בעת שהמשטרה הגיעה לאירוע הירי מול החנות, היא קיבלה דיווח נוסף על ירי כמה קילומטרים משם. על פי החשד, הגבר נסע לביתה של גרושתו שם הוא ירה כאמור בנוכחים במקום וכן באביו החורג ונמלט.

לאחר מכן, המשטרה ניסתה להתחקות אחר רכב בעל לוחית שהיה בזירת הירי מול החנות, והגיעה לביתו של החשוד באירועי הירי. שם, אותר הרכב והחשוד כאשר לתדהמתם נמצאו מאחורי ביתו אביו החורג ואדם נוסף כשהם ללא רוח חיים.  

ניידת משטרה בארה''ב (צילום: רויטרס)
ניידת משטרה בארה''ב (צילום: רויטרס)

מושל מיסיסיפי אמר כי "האדם האחראי נלקח למעצר. בשלב זה, אנו מאמינים שהוא פעל לבדו. המניע שלו עדיין לא ידוע. אבטיח כי נעשה הכל על מנת לסייע לרשויות אכיפת החוק לחקור את האירוע הזה".

נשיא ארצות הבית ביידן הגיב לאירוע הירי המזעזע ואמר: "מספיק, אנחנו 48 ימים לתוך 2023 והאומה שלנו כבר ספגה לפחות 73 ירי המוני. אנחנו צריכים רפורמה בחוקי הנשק. זה כולל דרישת בדיקות רקע על כל מכירות הנשק, סגירה מלאה של הפרצה בחוק כדי להרחיק אקדחים מידיהם של אנשים שפועלים באלימות במשפחה, וכן דרישת אחסון בטוח של רובים. הרג מנשק זו מגיפה והקונגרס חייב לפעול עכשיו".