הקמפוס החשמלי החדש של חברת "דן", שגודלו כ-11 דונם, נחנך אמש במתחם העיר בבני ברק, סמוך לאיצטדיון רמת גן. היקף ההשקעה בהקמת הקמפוס עומד על כ-40 מיליון שקלים, והוא מבוסס כולו על הטענה חשמלית ובו כ-120 מקומות חניה בעלי יכולת טעינת אוטובוסים בו-זמנית.

הקמפוס מחובר לרשת החשמל במתח גבוה ומאפשרת טעינה ע״י 6 חדרי שנאים, כשהטעינה במלואה תימשך לכל היותר 5-4 שעות במהלך הלילה. גודל חיבור החשמל הוא 7600 KVA ויהיו 62 מטעני DC לטעינה מהירה 180 kw בעלי אקדח כפול. הטעינה מנוהלת ע״י מערכת לניהול טעינה מתקדמת שפותחה במיזם משותף של חברת דן וחברת שימקוטק מקבוצת לודן הציבורית, וזו מאפשרת שליטה מלאה על מהלך הטעינה ויכולת תיעדוף על סמך קריטריונים תפעוליים כגון: מועד כניסת האוטובוס לחניון, מצב אחוז הסוללה של האוטובוס, סידור העבודה ליום העבודה למחרת ועוד.

שרת התחבורה, מירי רגב: "אני שמחה מאוד לחנוך חניון חשמלי ראשון בסוגו יחד עם חברת דן. החניון הזה הוא צעד גדול במהפכה החשמלית והמהפכה הירוקה שאנחנו מובילים במשרד. אנחנו צריכים להמשיך ולהפוך את צי האוטובוסים והרכבות לידידותיים לסביבה. חברת דן היא אחת החברות הותיקות בתחבורה הציבורית ולנוכח האתגרים הרבים, היא ממשיכה לתת שירות לתושבים בצורה ידידותית ושאפו גדול להם".

"בנוסף לאתגרים האלה אתם המובילים בטכנולוגיה, הראשונים שמתקפים בכרטיס אשראי ואתם מובילים את ההפיכה של צי האוטובוסים לחשמליים. זו בשורה גדולה מאוד ואנחנו מבטיחים לסייע לכם בכך. מדינת ישראל מפסידה 40 מיליארד שקל בפקקים בכל שנה ואנחנו נהפוך את התחבורה הציבורית לנגישה וטובה עבור כל תושבי מדינת ישראל".

מנכ״ל חברת דן, אופיר קרני: ״אני שמח להיות פה היום ולראות את החזון של חברת דן ומשרד התחבורה להפוך את התחבורה הציבורית לחשמלית. חברת דן מובילה את התחבורה הציבורית עוד לפני קום במדינה. היום אנחנו מביאים בשורה למשתמשי התחבורה הציבורית. היום יוצא לדרך פרויקט לחשמול כל מי התחבורה הציבורית שיתרום להפחתת זיהום הסביבה ולאיכות הסביבות".

"היקף ההשקעה מסתכם בחצי מיליארד שקל כולל. אנחנו עושים את הצעד הראשון והמשמעותי ומשיקים את החניון החשמלי הראשון בישראל. החניון הזה קריטי על מנת שנוכל להגשים את החזון שיגרום לדן להפוך את כל האוטובוסים לחשמליים. אנחנו מתחייבים להכשיר חניונים חשמליים נוספים ושעד סוף השנה חברת דן תפעיל 650 אוטובוסים חשמליים במטרופולין תל אביב. יחד עם משרד התחבורה אנחנו נקדם את התוכנית השאפתנית שלנו ובתוך שנתיים נהפוך את כל צי האוטובוסים לחשמליים".