מבקרים שהגיעו לבקר בגן הלאומי תל קדש ביום שישי הופתעו לגלות פגיעה קשה בסרקופג רומי (מכל מאבן ששימש כארון קבורה), אשר נצבע כולו בצבע כחול על ידי אלמונים שעברו במקום.

העבריינים ריססו בצבע כחול על שלטים בגן. על אחד מהם נכתב "דבורה הנביאה", על שלט נוסף רוסס המספר 318. המשטרה פתחה בחקירה, אולם טרם נעצרו חשודים. לפני כשנה וחצי אירע מקרה דומה, כאשר אלמונים ריססו בצבע כחול מספר סרקופגים באתר.

הגן הלאומי תל קדש נמצא בהרי נפתלי שבגליל העליון המזרחי, וחפירות ארכיאולוגיות נערכו בו כבר באמצע המאה ה־20, אך רק בחפירות שהתקיימו בתל קדש בשנים 1997־2010 נחשף במלוא הדרו מבנה הלניסטי גדול ומרשים.

בשנת החפירות האחרונה אף התגלה במקום מטבע ייחודי, שהוקדש לארסינואי השנייה - נסיכה ומלכה מבית תלמי, ומי שהייתה בתו של תלמי הראשון.

גולת הכותרת של הגן הלאומי היא שרידי מקדש מפואר מהתקופה הרומאית, שהדרו ניכר גם כיום. מקדש זה הוקדש לאל הכנעני בעל שמין. הקיר הגבוה ביותר ששרד במקדש מתרומם כיום לגובה של יותר משישה מטרים, ולמרגלותיו עמודים בעלי עיטורים, סרקופגים ואבני בנייה שראו ימים יפים יותר. מעריכים כי המקדש נבנה בשנת 117 לספירה בקירוב - ונהרס כ־350 שנים מאוחר יותר, ברעידת אדמה קשה.