פנחס ולרשטיין, תושב עפרה וממייסדי ההתיישבות ביהודה ושומרון קרא לאחרונה להגיע לפשרות בנושא הרפורמה במערכת המשפט. הוא שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדברים.

על רקע סערת הרפורמה: בוגרי 8200 מאיימים - "לא נתנדב למילואים"

"רע לי. הקרע בחברה הישראלית שבינינו לבין עצמנו, הסיפור המשפטי הוא טריגר לכך בלבד. לא בכדי הסיסמה מדברת להיות עם חופשי, כלומר הפחד מהפיכת המדינה למדינת חומייני הוא מוביל לייאוש ו-'אני לא אשרת בצה"ל' וכן הלאה", ציין.

צעדות המחאה נגד הרפורמה המשפטית סביב הכנסת וברחובות ירושלים. צילום: פל צילומי אוויר

עוד הוסיף כי "אני לא עושה חשבון של צד זה או אחר מי צודק, אני מאמין שהאחדות היא התנאי הכי דרמטי בחברה הישראלית ופשרה מבחינתי היא מילה נגטיבית כי היא לא אמיתית, אמיתי זה למצוא את המכנה המשותף וללכת איתו, נרצה כולנו אמנת גביזון-מדן, אישית יש לי בטן מלאה על מערכת המשפט והפרקליטות במדינה אבל זה בכלל לא חשוב לי כרגע, הצורך להניף את הדגל ולמצוא את המכנה המשותף הוא הדבר הדרמטי.

הוא הבהיר: "אני רוצה שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה, זה בכלל לא רלוונטי כרגע לעומק השבר, ברגע שיש שבר גם האיום הבינלאומי עלינו וגם האיום הביטחוני הולך וגובר, ולכן הצורך הוא כל כך אדיר למצוא את המכנה המשותף".

ולרשטיין טען: "זה לא משחק כדורגל של מכבי חיפה נגד ביתר ירושלים, בסדר? זה לא אפס או אחד. אחת השגיאות הגדולות, אני אומר את זה מאוד בזהירות, של נשיאת ביהמ"ש העליון בנאום המפורסם שלה - שהיא גם דיברה על אפס או אחד. אילו הייתה אומרת 'כן, אני מתנגדת לכל המהלך של הקואליציה אבל אני חושבת שצריכים לעשות תיקונים כאלו או אחרים', ליבי היה מתרומם".