עיריית ירושלים יחד עם אגף הרווחה ואגף התרבות והאומנויות חברו יחד להקמת פרויקט משותף פורץ דרך בשם "אומנות נפתחת לרווחה", שבאמצעותו מספקים לקבוצות ולפרטים מענים טיפוליים המאפשרים לגעת בכאב באמצעות חוויית האומנות.

אגף הרווחה בעיריית ירושלים מעניק טיפול למגוון רחב של אוכלוסיות המתמודדות עם משברי חיים וקשיים תפקודיים. האנשים הנמנים בין האוכלוסיות המטופלות מתקשים לבטא באופן מילולי את כאבם וצרכיהם, ולשתף ברגשות ובתחושות באופן ישיר.

בעולם הטיפול הנפשי ידועות הסגולות הטיפוליות הקיימות בתהליך היצירה ובאפשרות להביע באמצעות כלים אומנותיים את מה שלא ניתן להביע במילים.התוכנית מותאמת לאוכלוסיות המתמודדות עם טראומות ומשברי חיים שבהם נדרשת גישה עקיפה לעולמם הפנימי, והיא מעניקה הזדמנות לגעת בכאב באמצעות חוויה אחרת ושונה, הלקוחה מעולם האומנות.

העירייה מציעה בתוכנית סל ובו מגוון רחב של מענים בתחומים כמו אומנות פלסטית, מחול, פסיפס, ציורי קיר, תיאטרון פלייבק, פיוט ומוזיקה, פסיכודרמה, אנימציה, צילום ועוד.

משתתפי התוכנית הם לקוחות הרווחה, והפעילות היא בקבוצות או עם משפחות - כאשר כל קבוצה מונחית על ידי עובדת סוציאלית ואומנית שבונות את התכנים האומנותיים במשותף בהתאמה לתחומי הטיפול ולצורכי המטופלים.

באגף הרווחה התייחסו לתוכנית וסיפרו כי: "בשנה האחרונה פעלו 28 קבוצות, שבהן לקחו חלק כ־250 משתתפים: אמהות וילדים, אבות וילדים, נשים נפגעות אלימות, נשים חרדיות הסובלות מהדרה חברתית, אלמנים ואלמנות, אמהות לילד עם מגבלה, אחים לילד עם מגבלה, תושבים ותיקים, דרי רחוב, עולים חדשים ועוד",