נדיר שאנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית זוכים לחוויה מעוררת ומשמעותית, כפי שקרה לאחרונה במרכז החברתי־קהילתי בית חנה של עמותת אקים חיפה.

תמר ניסים, יחיאל הירשמן וסיון בורה לוי, שלושה חברים במרכז הקהילתי, הנפישו באמצעות טכנולוגיה מיוחדת דמויות מרגשות שיצרו במסגרת חוגי אומנות ומחשבים. השלושה איירו דמויות בחוג האומנות השבועי, ובהדרכת מדריך המחשבים היצירתי ילון שבח - סרקו אותן ונתנו להן חיים משל עצמן, וזאת באמצעות האתר: https://sketch.metademolab.com.

כל פעילות שמובילה לביטוי עצמי, בחירה חופשית ומימוש יכולותיו של אדם עם מוגבלות שכלית משפיעה על רווחתו הנפשית. תמר סיפרה: "בחרתי לצייר את אמא, כי היא הייתה אמא נהדרת. אהבתי לצייר את המשפחה ושימח אותי לראות את הדמות מתעוררת לחיים. יהיה לי כיף ונעים לצייר עוד דמויות כאלה".

עדי גלעד אסולין, מנהלת תחום הפנאי באקים חיפה, מספרת: "במועדון בית חנה פועלים מספר חוגים, ובהם חוג האומנות שבו החברים מתנסים במגוון נרחב של עבודות - ציור, רקמה, סריגה, פסיפס וציור. שלושה חברים יצרו מהלב דמויות שיש להן משמעות רגשית מבחינתם, הראו למדריך המחשבים, שהתלהב - ויחד הונפשו, לשמחת כל הציירים, חבריהם והצוות".

המרכז החברתי קהילתי בית חנה, של עמותת אקים חיפה, פעיל בשעות אחר הצהריים ונותן שירות למערכי דיור שונים ולאנשים עם מוגבלות שגרים בקהילה. במרכז מתקיימות פעילויות חברה, תרבות וספורט, לאנשים עם מוגבלויות מגיל 18 ומעלה, מחיפה וסביבותיה. חברי המועדון, המונים כיום כ־150 איש, נוטלים חלק באירועי תרבות, ספורט ופנאי מקומיים וארציים. במקום מגוון חוגים בתחומי הפנאי והיצירה השונים: מוזיקה, שירה, מלאכת־יד, נגרות, מחשבים, צילום, ציור ועוד.

יצירותיהם של חברי החוג לציור זכו לפרסום בינלאומי, ואף הוצגו בתערוכות במוזיאון הלובר בפריז ובתערוכה בניו יורק. אקים חיפה היא העמותה הגדולה בצפון בתחום שילוב ושיקום אנשים עם מוגבלות שכלית. היא נשענת על תרומות, וניתן לתרום לה בצורה מקוונת ובטוחה בכתובת האינטרנט: https://pay.tranzila.com/akimhaifa.