חברת דואר ישראל בשיתוף וביוזמת רשות הטבע והגנים השיקו סדרת בולים מיוחדת על המינים הטורפים בישראל, המעניקה כבוד מיוחד לחמישה מינים המאפיינים את הטבע בארץ.

המשותף ביניהם הוא האיום על חייהם משלל סיבות: זיהום גנטי, פיתוח חקלאות, אובדן מקומות חיות, פיתוח התיישבות ועיור, התפרצות עקב התערבות האדם, מזבלות פיראטיות והאכלה - כולן כתוצאה מהתערבות או מעשה אדם.

הצבוע הוא הגדול בטורפי ישראל, והסמור הוא הקטן שבהם. הסדרה כוללת בולים מאוירים של תן זהוב, סמור משויש, חתול בר, צבוע מפוספס ונמיה מצויה.

את הסדרה יזם בשיתוף יחידת הדוברות ברשות הטבע והגנים עזרא חדד, פקח ברשות הטבע והגנים, צלם וחוקר טבע מקצועי. מטרתו של חדד היא להעלות למודעות הציבור הרחב את עולמם של הטורפים בישראל, חשיבותם למערכת האקולוגית ולטבע כולו. את הבולים עיצבו עבור דואר ישראל טוביה קורץ ומאיר אשל.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי היא מציינת את חודש שמירת החי בבר בהמשך להחלטה של האסיפה הכללית של האו"ם, "כדי לחשוף את הציבור למגוון החי והצומח שעל פני כדור הארץ ולהעלות את המודעות לצורך בשימורם". את הבולים בסדרה של 10 יחידות בערך נקוב של 2.60 שקלים לכל אחד ניתן לרכוש באתר חברת דואר ישראל.