רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון תתרגל השבוע קליטת סיוע בינלאומי בתרחיש של רעידת אדמה חמורה בישראל. התרגיל, "קצוות תבל", יכלול גם תרגול מול נציגים של מדינות בעולם.

ראש רשות החירום הלאומית תת־אלוף (במיל') יורם לרדו: "שנת 2023 הוגדרה מראש כשנת שיפור המוכנות הלאומית לרעידות אדמה. רעידת האדמה הקשה בטורקיה חידדה עוד יותר את האתגרים שעומדים לפנינו". תרגיל חירום לאומי במאפייני רעידות אדמה מתרחש כל כמה שנים וההחלטה לקיימו השנה התקבלה הרבה לפני רעידת האדמה בטורקיה וסוריה, שהמחישה היטב את סבירות האיום הזה גם על ישראל ואת הצורך במצב כזה בסיוע ממדינות רבות בעולם, כפי שגם ישראל סייעה באסון האחרון בטורקיה.

בשלב הראשון, יתורגלו העברות הבקשות לסיוע מגורמים בעולם, ולאחר מכן תיבחן דרך הקליטה של משלחות הסיוע בישראל. התרגיל ייבחן גם במישור מעשי, וכך למעשה חלק מהתרגיל יתנהל בנתב"ג על מנת לתרגל קליטת משלחות סיוע וחילוץ מהעולם, הגעת ציוד הומניטרי ועוד, כאשר באופן מעשי התרגיל יבוצע ברובו במתכונת שלדית.

התרגיל יימשך ארבעה ימים וייקחו בו חלק גם נציגים ממדינות האיחוד האירופי, מהאו"ם, ומגופים בינלאומיים נוספים, לצד כלל גורמי החירום וההצלה במדינת ישראל. ראש רח"ל, תא"ל (במיל') יורם לרדו, מוסיף: "תרגיל 'קצוות תבל', שמתקיים אחת לכמה שנים, נועד לחזק את הקשר עם עשרות מדינות בעולם ואת היכולת של מדינת ישראל, לקלוט סיוע הומניטרי נרחב במצבי חירום".