לאחרונה הובאו אל המרפאה השיקומית של עמותת למען חיות הבר במושב אלישמע 17 צבי יבשה שהורחקו מהאוכלוסייה הטבעית, המידלדלת גם כך. רובם סובלים מרככת עצמות, מעיוותים בשריון, ממחלות עור ומבעיות אחרות. לצבים האלה צפויה תקופת התאקלמות ממושכת, שבמהלכה יקבלו טיפול תומך וטיפול תרופתי להפרעות הבריאותיות שנגרמו על ידי תזונה לקויה, חשיפה לא מבוקרת לשמש והיבטים אחרים של החיים בשבי.

אביהוא שרווד, יו"ר עמותת למען חיות הבר, מסביר: "צב היבשה המצוי הוא חיית בר מוגנת, ועל פי החוק במדינת ישראל חל איסור מוחלט לגדל אותו או לסחור בו. מעבר לעניין החוקי, יש כאן עניין מוסרי. גידול חיית בר בשבי עלול לגרום לה לבעיות בריאות קשות, חלקן בלתי הפיכות ואפילו קטלניות. מקומן של כל חיות הבר הוא בטבע".

הוא מוסיף כי "אם אתם מכירים מישהו שמגדל צב יבשה, אנא הפנו אותו אלינו. אנחנו לא נשאל שאלות, רק נדאג לכך שהצב יעבור את הבדיקות הדרושות, יקבל טיפול במידת הצורך וישוחרר בחזרה לטבע. עזרו לנו לשמור על צב היבשה כדי שגם הדורות הבאים יוכלו לפגוש אותו בבית הגידול הטבעי שלו בישראל".

המרפאה של העמותה פועלת באישור, בפיקוח ובשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים והיא מתבססת על תרומות שאותן ניתן להעביר ישירות לעמותה באתר למען חיות הבר או בפייבוקס 054-5203071.