מרתון ירושלים ה-13 במספר התקיים בסוף השבוע כשאלפי רצים מהארץ ומהעולם לקחו חלק בשלל המקצים, המרתון המלא, חצי מרתון, עממי וכן מקצה משפחות וקהילות. בין רבבות המשתתפים במרתון המסורתי בבירה, צדו את העין שניים "חריגים בנוף". אריה הולץ, בן 56 מירושלים, ובתו ולאה בת ה-26 המתמודדת עם CP שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית והתפתחותית קשה, לוקה בעיוורון וללא שליטה בגפיה. לאה היא חניכה במרכז תעסוקתי ב-"עדי ירושלים", מטעם עמותת "עדי" בחמש השנים אחרונות, מרכז המספק מעטפת טיפולית, רפואית וחינוכית למאות ילדים, בני נוער ובוגרים עם לקויות מורכבות.

לאה מתניידת דרך קבע בכיסא גלגלים, ולכבוד המרתון שכלל אביה אריה, מהנדס מכונות במקצועו, את כיסא הגלגלים היומיומי שלה, הפך אותו לקל יותר ועמיד למסלולי שטח קשים ומרוצים ארוכי טווח עם בולמי זעזועים שיצלחו את המהמורות לאורך המסלול, ולאורך הריצה אחז בכיסא הגלגלים של בתו. השניים רצו עם אחותה התאומה של לאה, מירי, והאח הקטן אליעזר בן ה-19. הם היו חלק מקבוצה בת עשרות רבות של חניכים ואנשי צוות מ-"עדי ירושלים" שהובילו ובלטו במקצה הקהילות במרתון לאורך 0.8 ק"מ וסיימו את המסלול בתוצאה של 59:01 דקות. 

"היה מרגש לרוץ לצד הילדים שלי במרתון ירושלים, זה לא מובן מאליו. אמנם אנחנו גרים בירושלים, ועדיין המסלול מאתגר עם העליות והירידות של העיר" סיפר אריה. מנכ"ל "עדי ירושלים", שלומית גרייבסקי, שלקחה חלק גם היא במקצה הקהילות, הוסיפה: "אריה ולאה הם דוגמה מצוינת לרוח שמאפיינת אותנו וגם בשנה העשירית שלנו כאן זה לא מובן מאליו, עדיין מרגש. לרוץ כשווים בין שווים ולצלוח אתגר כה משמעותי".