הקרן לרווחת נפגעי השואה פתחה תוכנית התנדבות חדשה, שבה מתנדבים עם ובלי ידע בבישול עוברים סדנה מיוחדת שמעניקה להם כלים בסיסיים בבישול, ומאפשרת להם לבשל יחד עם הניצולים מאכלים מסורתיים, משפחתיים, מודרניים או סתם מתכון שמצאו יחד במרשתת.

לאחר הסדנה, המתנדבים יקבלו תקציב ייעודי לטובת רכישת מצרכים באפליקציית WOLT שאיתו יוכלו לרכוש את המצרכים לטובת הבישול. לאחר הכנת המאכל, הניצול והמתנדב יחלקו יחד זמן משותף בארוחה שבישלו במו ידיהם. התוכנית נמצאת בשלב הניסיוני שלה באזור גבעתיים ורמת גן.

הדר קפש, רכזת התנדבות בקרן לרווחת נפגעי השואה, משתפת: "אנחנו חושבים כל העת על דרכים חדשות ויצירתיות להפיג את בדידותם של ניצולי השואה, ובמיוחד אלה שהם מרותקי בית ולא מסוגלים להגיע למועדוניות, ובעצם נמצאים בבדידות נוראה. התוכנית החדשה תאפשר להתחבר דרך הבישול והאוכל, שהם הדברים הבסיסיים ביותר המהווים גשר חשוב בין בני אדם המגיעים מגילים, מתרבויות ומרקעים שונים".

עוד הוסיפה קפש: "תודה מיוחדת מאיתנו לעיריית גבעתיים על שיתוף הפעולה ובמיוחד ל'קהילה תומכת', תוכנית שמופעלת על ידי חברת נטלי, בשיתוף ובפיקוח המחלקה לאזרחים ותיקים בעיריית גבעתיים. אנו תקווה שכבר בעתיד הקרוב נוכל להתרחב גם ליישובים נוספים".

הקרן לרווחת נפגעי השואה הינה העמותה הגדולה והמרכזית בישראל אשר הוקמה לפני 29 שנים למענם של ניצולי השואה. היא מספקת סיוע מותאם לכ־80 אלף ניצולי שואה מדי שנה, כדי לאפשר להם לחיות בכבוד, ולאורך השנים פיתחה כלים ותוכניות המותאמות לצורכי הניצולים וצברה ניסיון בהפעלתם. מספר הניצולים מקבלי הסיוע מהקרן הולך וגדל בשל השפעות גילם ומצבם הבריאותי, כמו גם מצבם הכלכלי.