מוחמד האריש, נהג חברת 'סופרבוס', שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM על תנאיהם של נהגי האוטובוס בישראל ועל המציאות היום יומית שנאלץ לחיות בתור נהג ערבי.

מקרה אלימות חריג בבאר שבע: בן 75 תקף מבקרת כרטיסים באוטובוס | צפו

בפתח הראיון נשאל האריש האם נהגים לא מוכנים לעבוד בגלל התנאים או משום שיש מחסור בנהגים והשיב: "גם וגם, אבל אני חושב שאם אתה רוצה להכשיר נהג, אתה צריך לפתות אותו לעבודה, שיהיה לו משהו טוב לבוא לעבוד. אנחנו מקבלים 50 שקלים לשעה, ברוטו. אנחנו גם כן עובדים ומשרתים את הציבור ולא מוכרים כעובדי ציבור, אנחנו נהגים של תחבורה ציבורית, משרתים את הציבור, אנחנו לא מוכרים כעובדי ציבור. אם מרביצים לנו לא קורה כלום, זה מסתיים במשטרה כאזרח נגד אזרח. זה לא נחשב שאזרח תקף עובד מדינה, יש לזה משמעות והרתעה גם". 

"אם אתה מתאמץ ועובד 220 שעות אתה מקבל 10 נטו, למי זה מספיק? אנחנו דורשים שכר ממוצע במשק, השכר הממוצע כיום עומד על 64 שקלים. כבוד השרה מירי רגב הבטיחה לפני כחודשיים שהיא הולכת לשפר את התנאים של הנהגים ולתת לנו 60 שקלים לשעה, ואנחנו עכשיו יצאנו בקמפיין 60 שקלים לשעה ואיפה את כבוד השרה? זה לא ייתכן, אנחנו עדיין משרתים את הציבור ולא מוכרים כעובדי ציבור", המשיך.

עוד הוסיף האריש: "אני חושב שהולך להיות במקצוע הזה מהפך. אנחנו דורשים את השכר פלוס התנאים, התנאים זה דבר חשוב, ותק".

בסיום הראיון חתם: "אני מכבד את כולם כבני אדם, את כל הנוסעים, לא משנה ערבי, יהודי או לא יודע מה. אני נותן את השירות. אבל, יש מקומות שאני אישית סבלתי מאיומים, צעקות. הייתי שם רדיו בערבית ומישהו בא אליי ואמר לי 'תשמע את זה במזרח ירושלים'. אני מקווה שהשרה תשמע אותנו, אנחנו נגיע להסכם טוב הפעם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM