אלפי יהודים מהתפוצות ומשלחות מקהילות יהודיות מרחבי העולם יבקרו בארץ לאחר פסח לרגל ציון שנת ה־75 להיווסדה של מדינת ישראל, במסגרת חודש אירועי העם היהודי והימים הלאומיים.

גל המבקרים מהתפוצות יגיע לשיאו בימים שלקראת יום העצמאות. האירועים השנתיים של הארגונים היהודיים הגדולים יכללו את הקונגרס הציוני של ההסתדרות הציונית העולמית, וכן כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה והוועידה השנתית של קרן היסוד. המנהיגים היהודים יעסקו באתגרים הניצבים בפני הקהילות היהודיות בעידן המורכב הנוכחי, בשותפות עם מדינת ישראל ובפיתוח לאורך 75 שנות קיומה.

במהלך ביקורם הם יסיירו בארץ ואף יבקרו בתוכניות הפועלות בסיוע הסוכנות היהודית מתרומות של יהדות התפוצות, ובראשן הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ומגבית קרן היסוד. בין האירועים הבולטים יהיה טקס יום הזיכרון המסורתי של ארגון מסע, הגדול ביותר בשפה האנגלית, שישים במרכז את השותפות הגורלית של יהדות התפוצות בחיזוקה של מדינת ישראל ואת סיפורם של החיילים הבודדים שנפלו בעת שירותם.

באירוע נוסף יתקיים כמדי שנה ברחבת הסוכנות היהודית טקס יום הזיכרון, אשר מוקדש לזכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ובאירועי אנטישמיות בעולם. נציגי הקהילות היהודיות ישתתפו גם בערב יום העצמאות בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים, וביום העצמאות ייערך במעמד יום הסוכנות היהודית אלוף (במיל') דורון אלמוג חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי, שבו ייקחו חלק נערות ונערים יהודים מרחבי העולם.

בקהילות היהודיות ברחבי העולם חיים למעלה מ־8 מיליון יהודים ובני משפחותיהם. הקהילה הגדולה בעולם, המונה כ־6 מיליון יהודים, חיה בארה"ב, וקהילות גדולות נוספות קיימות בצרפת, קנדה, בריטניה, ארגנטינה, רוסיה, אוסטרליה, גרמניה, ברזיל ודרום אפריקה.

"בשערי ישראל יעברו החודש מאות משלחות המייצגות את כלל גוני העם באמצעות שותפיה של הסוכנות היהודית – הפדרציות היהודיות של צפון מריקה, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן היסוד", ציין אלמוג. "הגעתם ארצה מבטאת את שותפות הגורל והקשר העמוק בין מדינת ישראל לבין יהדות התפוצות. חובתנו היא לשמור על האחדות גם כשהדעות חלוקות".