בגיל 17 פרסמה שני גוטליב, נערה שאובחנה על הקשת האוטיסטית, פוסט נוגע ללב ברשתות החברתיות, ובו ביקשה מהסובבים אותה לקבל אותה ואת חבריה המאובחנים, כמו את כל הילדים האחרים.

היום, שש שנים אחרי, גוטליב נמצאת בקרב קהילה תומכת וייעודית, והיא סטודנטית לתואר ראשון במינהל עסקים בתוכנית "כפיר" בקריה האקדמית אונו, המשלבת סטודנטים על הרצף האוטיסטי באקדמיה.

גוטליב לומדת מינהל עסקים עם התמחות במערכות מידע. לדבריה, "ב'כפיר' נותנים לנו את התמיכה שאנחנו צריכים. פגשתי שם את החונך שלי, יוני, שעזר לי מאוד, גם מבחינה רגשית. בנוסף לסטודנטים מהכיתה, יש לנו קבוצה קטנה של סטודנטים על הרצף, שבה אנו משתפים בקשיים ומקבלים כלים ללמידה ולהתמודדות בתקופת המבחנים".

תוכנית "כפיר" פועלת בקריה האקדמית אונו ב־9 השנים האחרונות. עשרות מבוגריה השתלבו בשוק העבודה. התוכנית מאפשרת כניסה הדרגתית לאקדמיה עם מעטפת תמיכה מקצועית ומותאמת לכל סטודנט, ובליווי חונכות אקדמית מסטודנט משנה מתקדמת.

עידן לונינסקי, סטודנט למינהל עסקים עם התמחות בנדל"ן באונו וחונך ב"כפיר": "נרשמתי לחונכות שם בתוכנית מצטיינים של הפקולטה למינהל עסקים. התחלתי לחנוך את א', סטודנט על הרצף האוטיסטי בקורסים בנדל"ן. לאחר שהכרנו לעומק רציתי להמשיך לעוד 75 שעות, כדי להיות שם עבורו. החיבור היה מעולה, והיו לנו תחומי עניין משותפים. גם בפאן האישי־חברי אני שם בשבילו בכל מה שהוא מבקש. נרקם קשר אישי והדדי בינינו".